۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهار شنبه 26 فروردین

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر:  مشخصات محصول جدید سامسونگ لو رفت
اطلاعاتی از محصول جدید سامسونگ با نام Galaxy A۸ منتشر شده تا مشخصات اولیه این محصول قبل از اعلام رسمی کمپانی لو رفته باشد.
در ماه گذشته، خبری از عرضه اسمارت فون جدید سامسونگ با سری  Galaxy A منتشر شده بود که نشان از ادامه فعالیت این کمپانی بر سری Galaxy A داشت. این کمپانی پیشتر نیز اعلام کرده بود که محصولاتی در سری  Galaxy A۶, A۸ و A۹ عرضه خواهند شد.
از مشخصات منتشر شده این محصول می توان به مواردی مانند صفحه نمایش  ۵.۷ اینچی از نوع  full HD Super AMOLED و پردازنده  Snapdragon ۶۱۵ چهار هسته ای و سرعت ۱.۷Ghz و  ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را نام برد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به باطری  ۳۰۵۰mAh میلی آمپری اشاره کرد.
این اسمارت فون مجهز به اندروید  ۵.۰.۱ و رابط کاربری TouchWiz UI و ضخامتی در حدود 5.9 میلی متری است. این موضوع در حالی است که Galaxy A7 با داشتن 6.3 میلی متر نام باریک‌ترین گوشی سامسونگ را به خود اختصاص داده بود اما با عرضه این محصول جدید، Galaxy A8 باریک‌ترین محصول این کمپانی خواهد بود.
..........................
خبر:  محصول متفاوت اچ پی با  قدرتمند
اچ پی از لپ تاپ جدید خود با نام Omen Pro رونمایی کرده که با داشتن قابلیت هایی مانند صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی می تواند نگاه مخاطبان و طرفداران کمپانی اچ پی را به خود جلب کند.
 لپ تاپ Omen Pro محصول جدید اچ پی است که قادر به انجام کارهای گرافیکی سنگین است. از قابلیت های این محصول می توان به صفحه نمایش  ۱۵.۶ اینچی،  رزولوشن  ۱۰۸۰ پیکسل لمسی، حافظه ۱۶ گیگابایتی و قاب آلومینیومی را نام برد. از تفاوت های ایجاد شده در این محصول نسبت به محصولات پیشین اچ پی استفاده از پردازنده ای متفاوت است. پردازنده این لپ تاپ Core i۷ اعلام شده است.
محصول جدید اچ پی به کارت گرافیکی NVIDIA Quadro K۱۱۰۰M مجهز شده که به دلیل برخورداری از سطح گرافیک متفاوت می تواند یکی از برترین لپ تاپ ها برای سازندگان بازی باشد. ضخامت این محصول در حدود ۱۹.۹mm بوده و از وزنی در حدود ۴.۶۸ پوند نیز برخوردار است.
سیستم عامل این محصول ۷ Professional است و در دو نسخه متفاوت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی Z Turbo PCIe و با قیمتی در حدود ۲۱۹۹ دلار به بازار فناوری عرضه خواهد شد.
..........................
خبر: ۲ خوراکی‌ خوشمزه و فوق‌العاده برای قلب
در زندگی مدرن امروزی، ابتلا به بیماری های قلبی به دلیل استرس و مشغله های روز افزون با خیز قابل توجهی مواجه شده اما با رعایت نکات تغذیه ای می توان به مقابله با این مشکل پرداخت.
 در سال های اخیر، بیماری های قلبی عروقی جزو سه علت اصلی مرگ و میر در دنیا اعلام شده اند. اما با اصلاح سبک زندگی و شیوه تغذیه ای می توان به سلامت قلب کمک کرد. از میان خوراکی هایی که به سلامت قلب کمک می کنند، می توان انار و خرما را نام برد.
از فواید انار می توان به مواردی مانند: بهبود سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش چربی های اطراف معده و شکم و اسید چرب خون را نام برد. این میوه خوشمزه بروز حملات و بیماری های قلبی، مغزی و کلیوی را نیز کاهش می دهد. دانه های انار حاوی آنتی اکسیدان بوده و کاهش کلسترول خون را به دنبال دارند. دانه های انار به تخریب سلول های سرطانی پرداخته در نتیجه می توانند تاثیر چشمگیری در پیشگیری از سرطان داشته باشند.
خرما نیز دارای خواص بیشماری است که از میان آنها می توان به فوایدی مانند تقویت قلب و غلبه بر بیماری های قلبی و عروقی را نام برد. از خرما با عنوان خوراکی فوق العاده برای دریافت انرژی و اکسیر جوانی یاد می شود. خرما حاوی پتاسیم و منیزیم بوده و به تقویت اعصاب و عضلات پرداخته و مانع از افزایش فشار خون می شود.
این خوراکی خوشمزه حاوی فولات یا اسیدفولیک بوده که باعث خون رسانی به بدن شده و خوراکی مناسبی برای افرادی است که رژیم های لاغری دارند. خرما نه تنها حاوی ویتامین های C، B، A و E بوده بلکه مانع از پیشرفت سلول های سرطانی نیز می شود.
..........................
خبر: شکایت ۱۷ کمپانی علیه گوگل
کمپانی های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، نوکیا و ... شکایت خود علیه گوگل را به مراجع قانونی اتحادیه اروپا تسلیم کردند.
۱۷ کمپانی بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، نوکیا و اوراکل شکوایه مشترکی را علیه غول جستجو و موتور سرچ دنیا به مراجع قانونی اتحادیه اروپا ارسال کردند. اتحادیه جستجوگران اروپایی، گوگل را به عدم رعایت قوانین و معیارهای اخلاقی در جستجو متهم کرده و معتقدند گوگل حق ترافیک اینترنت را از رقبای خود ربوده و اجازه دیده شدن در سرچ و جستجو را از آنها سلب کرده است. گوگل در صورت احراز جرم محکوم به پرداخت ۶.۶ میلیارد دلار خواهد بود.
از سوی دیگر، گوگل متهم به موارد دیگری مانند اعمال الگوریتمی خاص در جستجو و نتایج سرچ، ممنوعیت های متفاوت روی سرویس های تحت اندروید گوگل، درج تبلیغات به نفع تبلیغ دهندگان و ... است که تنها بخشی از اتهامات وارده علیه این کمپانی است.
این موضوع در حالی است که گوگل واکنشی به اتهامات صادر شده از سوی کمپانی های فناوری نشان نداده و "مارگارت وستاگر"، کمیسر رقابت اقتصادی اتحادیه اروپا در روزهای آینده با صدور بیانیه ای به اتهامات گوگل خواهد پرداخت.
..........................
خبر:  دریافت خدمات پستی روی موبایل
امکان دریافت خدمات و سرویس های پستی بر روی موبایل با اپلیکیشن" پستک" ممکن شد.
تمامی خدمات و سرویس های متنوع پستی بر روی تلفن های همراه از طریق نصب نرم افزار جامع و کاربردی پستک فراهم شده است.
در راستای ارایه خدمات اطلاع رساني نوين به مشتريان، هوشمندسازی خدمات و پاسخگویی بهینه به نیازهای مخاطبان، اپلیکیشن  ̓پستک به عنوان نخستین نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن همراه و از طریق اتصال به شبکه اینترنت، توسط شرکت پست عرضه شده است.
این اپلیکیشن از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند و کاربران با نصب آن از خدمات، فعالیت ها و آنچه که از شبکه پستی می خواهند بدانند مطلع می شوند.
پستک اطلاعات مفید و جامع پستی را به زبانی ساده در اختیار کاربران می گذارد؛ این برنامه از ۹ قسمت اصلی تشکیل شده که شامل تلفن واحدهای پستی، سرویس ها و خدمات پستی، کدپستی ، روند سیر مرسولات، مقررات پستی، تمبر، پیگیری مرسولات پستی و روش های پرداخت هزینه پستی است و امکان دانلود رایگان آن از http://cafebazaar.ir/app/ir.co.postak/?l=fa فراهم است.
پیش از این سرویس "پست همراه" بر بستر کدهای دستوری USSD نیز برای دریافت خدمات پستی بدون اتصال به اینترنت برای کاربران فراهم شده بود.
..........................
خبر:  انتقال فایل و داده‌ها بین اسمارت‌فون و لپ تاپ‌ها
انتقال لینک و داده ها بین اسمارت فون و لپ تاپ ها یکی از دغدغه های همیشگی کاربران بوده اما با نصب برنامه CaastME روی اسمارت فون ها به سادگی می توان این انتقال را انجام داد.
در سال های اخیر، اسمارت فون ها بیش از پیش به زندگی انسان ها وارد شده اند اما یکی از مشکلات همیشگی کاربران را می توان در چگونگی انتقال اطلاعات و داده ها بین اسمارت فون ها و لپ تاپ ها دانست به همین دلیل کاربران مجبور بودند برای انتقال اطلاعات کابل رابط را به همراه داشته باشند. راه حل بعدی را می توان در ذخیره اطلاعات در بخش های مختلف اسمارت فون یا ای میل کردن آنها دانست تا بتوان از ای میل شخصی اطلاعات را برداشت اما این روند نه تنها طولانی است بلکه در گاهی مواقع لینک ها یا اطلاعات به درستی کپی نمی شوند.
 اما با نصب برنامه CaastME روی اسمارت فون ها و بدون استفاده از کابل به سادگی می توان این انتقال را انجام داد. این اپلیکیشن راهی سریع و ساده برای انتقال داده ها، اطلاعات و لینک های ذخیره شده روی اسمارت فون ها با لپ تاپ، پی سی و ... است.
بعد از نصب این اپلیکیشن روی اسمارت فون ها به سادگی می توان در مدت چند ثانیه و با عملکردی بسیار ساده به انتقال اطلاعات بین پی سی و اسمارت فون ها پرداخت. این اپلیکیشن از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید برخوردار است.
..........................
خبر:آخرین دستاوردهای صنعت سرامیک ارائه می شود
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: در اواسط اردیبهشت ماه همایشی در این پژوهشگاه برگزار می شود که در آن آخرین دستاوردها و فناوری ها در زمینه سرامیک ارائه می شود.
سید محمد مهدی هادوی گفت: اولین همایش بین المللی سرامیک های پیشرفته با حضور ۱۵ فرد برجسته فعال در زمینه سرامیک برگزار می شود. همچنین همزمان با این همایش، دهمين کنگره انجمن سراميک ايران در پژوهشگاه مواد و انرژی از چهاردهم تا شانزدهم اردیبهشت ماه برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این همایش، اولین همایش در زمینه سرامیک در منطقه خاورمیانه به شمار می رود، اظهار داشت: فرآيندهای نوين در تهيه مواد اوليه سراميکی،کامپوزيت های پايه سراميکی و کربنی، سراميک های نوری و شفاف، سراميک های الکتريکی و مغناطيسی، سراميک های فوق دما بالا، لايه های نازک و پوشش های سراميکی،نانو- بايو سراميک ها، شيشه و شيشه - سراميک ها، سراميک ها در کاربرد انرژی و محيط زيست و چالش های آموزشی و پژوهشی در ايران از مباحثی هستند که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.
هادوی با بیان اینکه در حاشيه دهمين کنگره انجمن سراميک ايران، نمايشگاهی از آخرين دستاوردهای صنعت سراميک برگزار می شود، عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های توليد کننده، شرکت های دانش‌بنيان و صاحبان  فناوری در  زمينه صنعت سرامیک حضور خواهند داشت.
وی گفت: در این نمایشگاه علاوه بر در معرض دید قرار دادن آخرین دستاوردها و فناوری ها در صنعت سرامیک ، فرصتی برای مذاکره ما بین فعالان این عرصه به وجود می آید.
به گفته وی، معمولا همایش ها به صورت دوروزه برگزار می شوند ولی به دلیل اهمیت موضوع سرامیک، این همایش به مدت سه روز در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می شود.
..........................
خبر: ساخت و طراحي سيستم تخليه آب موتور و رادياتور
دانشجويان آموزشكده فني و حرفه اي شهيد بهشتي كرج موفق به ساخت سيستم تخليه آب موتور و رادياتور به منظور سرويس و تعميرات خودرو شدند.
محمد همداني و رضا مازيار دانشجويان آموزشكده فني و حرفه اي شهيد بهشتي كرج موفق به طراحي و ساخت سيستم تخليه آب موتور و رادياتور به منظور سرويس  و تعميرات خودرو شدند، اين سيستم بر روي تمامي خودرو هاي ايراني و خارجي و تمامي وسايل نقليه اي كه داراي رادياتور باشد كاربرد دارد. يعني نيازي به تغيير  در سيستم هاي حاضر براي نصب اين سيستم نيست  و فقط عملگرهاي اين سيستم روي مدار نصب مي شوند.
بنا بر اين گزارش، اين سيستم داراي ۴ قابليت مهم و كاربردي است. سيستم تخليه آب موتور و رادياتور به منظور سرويس  و تعميرات خودرو، جلوگيري از جوش آوردن خودرو و جبران اتوماتيك كمبود مايع خنك كننده  در موتور و رادياتور، تخليه و ذخيره اتوماتيك مايع خنك كننده موتور و رادياتور در هنگام تعميرات و همچنين هواگيري اتوماتيك مدار مايع خنك كننده موتور است.
همچنين با توجه به سيستم  خنك كاري موتور خودرو هاي امروزي، در اكثر سيستم ها بايد مدار هواگيري  و سطح آب خنك كننده موتور چك شود  و گاهي در بعضي مواقع  خواص خودرو به علت ايجاد مشكلي در سيستم خنك كاري موتور جوش مي آورد و قابل ذكر است كه امروزه مشكل جوش آوردن بسيار كم شده است  اما در بعضي موارد رخ مي دهد؛ حال اين سيستم تمامي موارد بالا را به صورت اتوماتيك  و با فرمان راننده انجام مي دهد به جز قابليت جلوگيري از جوش آوردن  كه تمام اتوماتيك است.
اين سيستم در تمامي خودروهاي سواري و سنگين كاربرد دارد و راننده  مي تواند در صورت نياز در يك جاده خارج از شهر بدون  مراجعه به تعميرگاه فقط با فشردن  چند كليد آب موتور خودرو را با آب جديد و خنك تعويض كند ، موتور و رادياتور خودرو را هواگيري كند، كسري آب مدار خنك كننده موتور را جبران كند و تمامي اعمال بالا را مي توان در حالت حركت خودرو و بدون توقف انجام داد. همچنين تمامي اين موارد از داخل كابين خودرو و توسط راننده كنترل مي شود.
هزينه ساخت اين سيستم بسيار ناچيز و داراي صرفه اقتصادي است و اين سيستم را مي توان بر روي خودروي خود نصب يا در همان اول ساخت ، در كارخانه روي خودرو نصب کرد.
مزاياي اختراع
جلوگيري از آسيب ديدن موتور در اثر تنش هاي حرارتي، جلوگيري از  ماندن خودرو در راه به دليل نقص در خنك كاري موتور، جلوگيري از  هدر رفتن  مايعات افزوده شده به موتور در هنگام تعميرات، امكان نصب بر روي تمامي خودرو هاي  داراي رادياتور آب، امكان خريد و تهيه سيستم  به قيمت مناسب با صرفه اقتصادي، امكان سفارش آپشن هاي اختياري و غير اصلي يا جانبي  سيستم كه اختراع  بر اساس اين  آپشن ها  ثبت نشده است مانند سيستم هوشمند ضد جوش خودرو ، جبران اتوماتيك كمبود آب موتور و هواگيري اتوماتيك  مدار آب موتوركه قبلا توسط ديگر افراد ثبت اختراع شده اند همچنين امكان نصب سيستم بر روي خودرو هاي كار كرده فعلي از مزاياي این سیستم است.
..........................
خبر: مدیتیشن درد را کاهش می دهد
محققان تاکنون به کرات از فواید ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن سخن گفته اند اما اکنون فایده جدیدی از مدیتیشن مبنی بر کاهش درد مطرح شده است.
ورزش یکی از توصیه های همیشگی پزشکان برای سلامت روح و جسم است. یوگا و مدیتیشن جزء ورزش هایی محسوب می شوند که در سال های اخیر به کرات از فواید آنها سخن گفته شده است.
اکنون مطالعات اخیر محققان هلندی نشان می دهد که یوگا و مدیتیشن با تاثیراتی مانند کاهش درد در بدن نیز پاسخ داده می شود. مدیتیشن به دلیل تاثیر مضاعفی که نسبت به سایر ورزش ها بر اعصاب و روحیات انسان ها دارد، آرامش بیشتری را به فرد بخشیده و تاثیر متفاوتی بر عملکرد مغز دارد.
در این مطالعه، محققان دو گروه مختلف را مورد بررسی قرار دادند. در گروه اول، افرادی مورد بررسی قرار گرفتند که تمرین های مدیتیشن انجام می دادند و گروه دوم، افرادی بودند که تمرین های مدیتیشن را انجام نمی دادند اما از سبک زندگی سالمی برخوردار بودند. هر دو گروه تحت تاثیر محرک های الکتریکی دردناک قرار گرفتند تا واکنش های بدن مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.
نتایج مطالعات بخش جدیدی از فواید متفاوت مدیتیشن را پیش روی محققان قرار داد. افرادی که در گروه اول قرار داشتند و مدیتیشن انجام می دادند به نسبت گروه دوم نه تنها از تحمل درد بیشتری برخوردار بودند بلکه انجام مدیتیشن کاهش ۳۰ درصدی اضطراب و استرس در گروه اول را به دنبال داشت.
کاهش درد را می توان در عملکرد متفاوت فعالیت مغزی در افرادی دانست که مدیتیشن انجام می دهند. کاهش درد در گروه اول را می توان به دلیل کاهش فعالیت قشر جلویی مغز و همینطور افزایش فعالیت قسمت خلفی مغز دانست. زمان و سال هایی که به یوگا یا مدیتیشن پرداخته شده نیز سهم مهمی در کاهش مضاعف درد دارند. در نتیجه، افرادی که به فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن می پردازند به طور طبیعی در حال دریافت مسکن هایی برای کاهش درد هستند.
..........................
خبر:درآمدزایی رستوران ها با دستگاه ابداعی پرسی قوطی آلومینیومی
یک مبدع ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شد که می تواند قوطی های آلومینیومی نوشابه را با سرعت بالایی پرس کند تا از این راه درآمد زایی برای رستوران ها ایجاد شود.
اشکان محمود اقدمی، مبدع "دستگاه پرس قوطی های آلومینیومی" گفت: با توجه به روند افزایش استفاده از قوطی های آلومینیومی در تولید نوشابه های گاز دار و بالا بودن نسبت حجم به وزن این قوطی ها، نگهداری و تفکیک  آنها توسط مصرف کننده در محل، مقرون به صرفه نبوده و اغلب دور ریخته می شود  که بعدا توسط عوامل شهرداری و در مواردی توسط افراد سودجو از زباله ها تفکیک شده و جمع آوری می شوند.
وی افزود: وزن این قوطی ها در ابعاد استاندارد ۱۶ گرم آلومینیوم خالص است که با جمع آوری و فشردن آنها می توان ارزش مالی قابل ملاحظه ای برای مصرف کننده ایجاد کرد.
محمود اقدمی با بیان اینکه این دستگاه امکان فشردن قوطی با سرعت ۲۰ قوطی در دقیقه با برق شهری را فراهم می آورد، گفت: عمده خریداران این دستگاه می تواند رستوران ها، سلف کارکنان ادارات، فست فود ها و کلیه مراکزی که حجم بالایی از این نوشابه های گاز داردارند، باشد.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال رستورانی با مصرف روزانه ۴۰۰ قوطی در روز،  می تواند ماهانه چهار میلیون ریال از بازیافت و فروش این قوطی ها درآمد زایی کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

69584