۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

طراح لوگوی اپل در ایران کار خود را آغاز کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بنابر گزارش دیزاین‌وند، راب جانوف تجربه همکاری با برندهای شناخته‌شده‌ای مانند آی‌بی‌ام، اینتل، کرافت و کلینکس را در کارنامه خود دارد، اما آنچه وی را از دیگر طراحان گرافیک متمایز میکند پروژه طراحی لوگو اپل است که به سفارش استیو جابز در سال ۱۹۷۷ طراحی کرده بود. سیب گاز زده‌ای که داستان‌های ساختگی بسیاری راجع به چگونگی خلق آن در جهان مطرح است. اما وی درباره داستان‌های موجود به توضیح مختصری بسنده میکند و می‌گوید: "من يك سيب طراحى كردم و براى اين كه شبيه گيلاس نباشد، يك گاز از آن برداشتم."
راب جانوف بر این اعتقاد است، برندهای عالی و لوگوهای درخشان با یکدیگر رابطه متقابلی دارند. چون که به یک محصول ضعیف نمیتوان با یک لوگوی بی‌نظیر کمک کرد و در مقابل یک محصول خوب با یک لوگوی بسیار فراموش‌شدنی نمیتواند جلب توجه لازم برای موفقیت را داشته باشد. از سوی دیگر مهم‌ترین ویژگی بصری یک لوگو، سادگی آن است. اغلب سفارش‌دهنده‌ها فهرست بلندبالایی از چیزهایی دارند که باید در لوگو به نمایش دربیاید. اما این روش یک دستورالعمل شکست‌خورده است. لوگو باید ساده باشد و خاص. در غیر این صورت در یادها نخواهد ماند.
تورج صابرى‌وند، طراح ارشد "دیزاین‌وند" و همكار ايرانى راب جانوف درباره آغاز این همکاری درباره طراحی لوگو برندهای ایرانی گفت: "در حالی تمام برندهای جهان مدام لوگوهایشان را بازطراحی میکنند. در ایران، لوگوهای بسيارى وجود دارد که دهه‌های پيش طراحى شده و تا امروز هیچ تغییری نکرده و از استانداردها و سلیقه‌های امروز عقب ماندند. از دیگر سو در شرايط جديد اقتصادى ايران و حضور برندهای جهانی، برندهای ایرانی ناگزیرند هويت بصرى خود را ‌بروز كنند تا تصویری پویا و سرزنده‌ از خود به مخاطبان ارائه دهند."

نظرات : 0

ثبت نظر

67405