۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

نتیجه نظرسنجی از کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه ایران منتشر شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در این نظرسنجی که توسط یک موسسه نظرسنجی معتبر و با سفارش هفته نامه تخصصی "عصر ارتباط" انجام شده، از ۶۹۴ مشترک تلفن همراه کشور در مورد ۴ شاخص "پوشش شبکه و آنتن دهی"، "کیفیت مکالمه"، "هزینه‌ها و قیمت بسته‌های تشویقی" و "سرعت و کیفیت اینترنت همراه" سوال شده که براساس نتایج آن "همراه اول" توانسته است بالاترین میزان رضایت مشترکین را به خود جلب کند.
این گزارش می افزاید، نظرسنجی مذکور به روش مصاحبه تلفنی، و نمونه گیری آن با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده بوده است.
بنابراین گزارش، روش نمونه‌گیری براساس تولید شماره‌های تصادفی بوده که سعی شده پاسخگویان دربرگیرنده تمامی ‌گروه‌های سنی، جنسیتی، رده‌های مختلف اجتماعی در شهرهای مختلف کشور باشند. براین اساس میتوان از لحاظ آماری با دقت بسیار بالایی اطمینان داشت که این پاسخگویان نماینده مناسبی از جمعیت فعال و استفاده‌کننده از خدمات اپراتورهای تلفن همراه در کل کشور هستند.
براساس این گزارش، در این نظرسنجی از پاسخگویانی که در حال حاضر به شکل مشترک از خدمات ۲ یا ۳ اپراتور استفاده میکنند، در خصوص شاخص‌های عملکرد دیگر اپراتورهای مورد استفاده‌شان نیز پرسش شده است. با توجه به این موضوع تعداد پاسخگویان مربوط به اپراتور همراه‌اول برابر با ۴۰۹ نفر، پاسخگویان مربوط به ایرانسل برابر با ۴۰۰ نفر و پاسخگویان مربوط به رایتل برابر با ۱۸۵ نفر بوده است. علت پایین‌تر بودن تعداد پاسخگویان رایتل به دلیل سهم پایین‌تر این اپراتور از مشترکین خدمات تلفن همراه در کشور است.


همچنین، خلاصه نتایج نظرسنجی از "کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه" به شرح زیر بوده است:

در نهایت بر اساس نتایج این نظرسنجی، میانگین رضایت کل شرکت‌کنندگان از شاخص‌های اعلام شده، نشان میدهد، همراه‌اول با برتری در تمام شاخص‌ها، مجموعا با ۶۱.۷ درصد در رتبه نخست، رایتل با ۵۹.۵ درصد در رتبه دوم و ایرانسل با ۵۷.۹ درصد در رتبه آخر رضایت مشترکان قرار دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

71798