۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

اهداف شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری در جمع خبرنگاران تشریح شد

 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، این نشست صبح روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور علی‌اصغر خامنوی؛ مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار و خانم فیروزه صابر؛ مدیر عامل شبکه های موسسات خیریه و نیکوکاری جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق بازرگانی ایران و با حضور رسانه‌ها برگزار شد.
خامنوی در ابتدای نشست توضیحاتی درباره مراحل و تشکیل این شبکه ملی داد و گفت: جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به بزرگترین نهاد مدنی کشور طی سالهای اخیر؛ در اندیشه ایجاد نوعی همگرایی و هم‌افزایی بین مؤسسات نیکوکاری و خیرین فعال در این حوزه بوده و در راستای تحقق این امر مهم تیرماه سال 92 نشستی تحت عنوان «هم‌اندیشی توسعه اشتغال و کارآفرینی» با حضور فعالان بخش خصوصی و جامعه خیرین برگزار نمود که در آن با بررسی مسائل و مشکلات موجود در میان سازمانهای مردم نهاد تشکیل کمیته‌ای با عنوان شبکه سازی در دستور کار قرار گرفت.
کمیته شبکه‌سازی با گذشت بیش از دو سال از فعالیت خود و برگزاری ۶۰ جلسه و برپایی ۴ نشست مشترک با سایر مؤسسات در حوزه نیکوکاری و خیریه؛ سرانجام با مشارکت بیش از 100 مؤسسه از سازمانهای مردم نهاد موفق به تشکیل هسته اولیه «شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه» و ثبت قانونی آن در وزارت کشور گردید.
وی افزود: شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری که حاصل تلاش تعدادی از مؤسسات مردم نهاد با اتاق بازرگانی صنایع؛ معادن و کشاورزی ایران است بصورت داوطلبانه و بمنظور برقراری ارتباط در راستای توسعه فرهنگ نیکوکاری؛ ارتقای سطح کیفی فعالیتهای مؤسسات خیریه؛ افزایش تعامل و همکاری مؤسسات خیریه؛ شناسایی و ادامه راهکار برای رفع مسائل و مشکلات؛ تعامل با دستگاههای دولتی و غیردولتی برای توسعه کمی و کیفی مؤسسات خیریه شکل گرفته و فعالیتهای آن میتواند دستاوردهای ارزشمندی را برای جامعه تشکل مدنی کشور بهمراه داشته باشد.
در ادامه نشست صابر در خصوص مأموریت شبکه فوق گفت: مأموریت این شبکه «توسعه ظرفیت و توامندسازی اعضاء»؛ «ارتقای سطح تعامل و همکاری بین اعضاء» و «یکپارچه سازی و تثبیت نقش و جایگاه مدنی اعضاء» است.
از اهداف این شبکه میتوان به احیاء و توسعه نقش مشورتی اعضاء و دیگر تشکلهای مردم نهاد در پی‌ریزی سیاستهای کشور بخصوص در حوزه آسیبهای اجتماعی؛ کمک به اصلاح قوانین و تحکیم موقعیت و تثبیت جایگاه تشکلهای مردم نهاد و مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه؛ و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات داوطلبانه در اقشار مختلف در سطح ملی اشاره کرد.
در کنار موارد فوق تعامل و همکاری با نهادهای مدنی معتبر خارج از کشور جهت انتقال تجربیات و فعالیتهای خیرخواهانه مشترک؛ و تهیه بانک اطلاعات مؤسسات خیریه نیکوکاری از دیگر اعداف این شبکه است.
صابر در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته این شبکه اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از ۶۰ جلسه هر دو هفته یکبار با مشارکت و همکاری جامعه نیکوکاری ابرار؛‌ ثبت شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه؛ راه‌اندازی سایت شبکه ملی سمن‌ها و مؤسسات نیکوکاری به آدرس www.iranngonetwork.ir ؛ شرکت و ارائه دو پنل در دوازدهمین و سیزدهمین کنفرانسهای بین‌المللی مدیریت در سالهای ۹۳ و ۹۴ از جمله تلاشهای صورت گرفته شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه بوده است.

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

34236