۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

عرضه قویترین ابزار مقابله با باج‌افزارها توسط ایمن رایانه پندار

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، در این نشست خبری سید محمد مهدی شبیری؛ مدیر عامل شرکت ایمن رایانه پندار با اشاره به پدیده جدید باج‌افزارها اشاره گفت: در حال حاضر مالورهای باج‌افزار خطری جدی در دنیای فناوری محسوب میشوند و شرایط امنیتی برای اطلاعات شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری به سطح هشدار رسیده است.

وی گفت: شرکت اسپانیایی پاندا که سالهاست در زمینه نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت میکند برای حل این مشکل محصول جدیدی را معرفی کرده که نزدیک به یک سال است در کشورهای بزرگ دنیا استفاده میشود.

او به درآمد هنگفت برنامه‌نویسان و طراحان بدافزارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: تا قبل از اینکه شرکت پاندا راه حلی برای مقابله با این نوع بدافزارها ارائه دهد محصولی که بتواند این مشکل را بطور کامل برطرف کند در بازار وجود نداشت.

رضا پرسته، مدیر بازاریابی شرکت ایمن‌رایانه‌پندار با اشاره به رواج باج‌افزارهای مبتنی بر رمزگذاری اطلاعات گفت: علت علاقه شدید خرابکاران سایبری به باج‌افزارهای رمزگذار این است که در صورت آلودگی سیستم به چنین بدافزاری، هیچ راه حلی برای بازیابی اطلاعات کد شده وجود ندارد و قربانی تنها در صورت پرداخت مبلغی که توسط باج‌گیران درخواست میشود میتواند اطلاعات خود را بازپس بگیرد.

وی افزود: البته نباید از این نکته غافل شد که حتی با پرداخت باج هم هیچ تضمینی برای طلب نکردن مبالغ بیشتر، افشاء نکردن اطلاعات در اینترنت و یا بازیافتن فایل‌ها وجود ندارد.

شرکت پاندا سکیوریتی با شعار «یک قدم فراتر» اقدام به ابداع راهکاری با نام دفاع تطبیقی (Adaptive Defense) کرده است که می‌تواند خیال مدیران IT را از بابت باج‌افزارها و همه بدافزارهای ناشناخته آسوده کند.

 

پرسته افزود: دفاع تطبیقی متشکل از پنل مدیریتی متمرکز برای مدیریت نرم‌افزار و یک ایجنت بسیار سبک است که روی سیستم‌ها نصب می‌شود و با استفاده از حداقل منابع، بر همه کدهای اجرایی که روی آنها در حال اجراست، نظارت دارد اما همانطور که میدانیم ضد ویروس‌های سنتی تنها زمانیکه به یک پروسه مشکوک برخورد کنند وارد عمل میشوند.

وی افزود: این نرم‌افزار با دریافت اطلاعات از سرورهای پاندا، به صورت خودکار کدهای اجرایی را به دو دسته لیست سفید و سیاه طبقه‌بندی می‌کند و بسته به حالت عملیاتی که در آن قراردارد، امکان اجرا یا مسدود شدن کدهای اجرایی هر لیست را روی سیستم‌ها می‌دهد.

پرسته در ادامه افزود: شرکت پاندا موفق شده تا بیش از یک میلیارد و 200 میلیون برنامه کاربردی و فایل اجرایی را طبقه‌بندی و وضعیت امنیتی آنها را مشخص شده است.

نرخ شناسایی و حذف بدافزارها با نصب برنامه دفاع تطبیقی افزایش یافته و در همه مراکزی که این نرم‌افزار نصب شده، بدون اتکا به نرم‌افزار ضدویروس نصب شده در آن مراکز، ردیابی 100 درصدی ویروس‌ها و کدهای مخرب گزارش شده است.

وی گفت: در حدود 500 هزار سیستم و سرور سازمانی در سرتاسر دنیا تحت حفاظت این نرم‌افزار قدرتمند قرار دارند و بیش از 200 هزار نفوذ و حمله اینترنتی در سال گذشته توسط نرم‌افزار پاندا شناسایی و مهار شده‌اند.

وی ادامه داد: عملکرد نرم‌افزار مورد اشاره به بیش از 230 هزار ساعت صرفه‌جویی در زمان‌های کاری در شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش منجر شده که این امر به معنای کاهش هزینه‌ای بالغ بر 14میلیون و 200 هزار دلار بوده است.

این محصول در حال حاضر توسط شرکت ایمن رایانه پندار نماینده رسمی شرکت «پاندا سکیوریتی» در ایران عرضه میشود. این شرکت با سابقه ۱۸ ساله خود یکی از نخستین شرکتهای ارائه دهنده نرم‌افزارهای امنیت اطلاعات بوده است.

ایمن رایانه پندار در کنار خدمات تخصصی خود نظیر مشاوره و طراحی سیستم‌های امنیتی نظارتی برای شبکه‌های محلی و گسترده، در حوزه ارائه راهکار برای تأمین بالاترین سطح امنیت در رایانه‌های خانگی و شخصی نیز فعالیت می‌کند.

برخی از مشتریان این شرکت عبارت از بانک‌های ملت، ملی ایران و کارآفرین، وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و ادارات کل منابع طبیعی، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان صنایع مخابرات ایران است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

12857