۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

دانشکده پست و مخابرات ۸۸ ساله شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات در این مراسم ضمن تبریک ۸۸ سالگی این دانشکده به اهمیت آموزش در توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: اگر آموزش در کشوری به درستی انجام نشود؛ آن کشور توسعه پیدا نمیکند.

آموزش بحث مهمی است و هر مملکتی همین گونه ساخته میشود. یکی از مؤلفه‌های توسعه کشور ارائه آموزش خوب و مناسب به جوانان آن کشور است.

 

 

 

وی افزود: در خانواده ICT کشور بشدت نیازمند آموزش هستیم. رشد؛ نوآوری و تحول در این بخش قابل مقایسه با هیچ بخش دیگری نیست.

وزیر ارتباطات به اهمیت بروزرسانی اطلاعات مدیران و معاونان اشاره کرد و گفت: همه افرادی که در رأس قرار دارند باید به روز باشند. این بروزرسانی هم میتواند از طریق خواندن مقالات صورت بگیرد و هم از طریق دوره‌های آموزشی.

او از خالی بودن جایگاه دانشکده پست در وزارت ICT صحبت کرد و گفت: یکی از پرسشهایی که بشدت ذهن مرا درگیر خود کرده بود واگذاری دانشکده پست و مخابرات بود. این دانشکده قادر است تا تمام بخشهای وزارتخانه را تحت پوشش قرار دهد و از این حیث جایش خالی بود.

هدف‌گذاری که برای دانشکده صورت گرفته بود بر اساس خدمت و خدمت رسانی بود نه بر اساس سودآوری. این واگذاری بر اساس اصل ۴۴ نبوده بلکه بر اساس اعمال سلیقه در یکی از دوره‌ها صورت گرفته؛ به همین دلیل بعد از بررسیهای کاملی که در این زمینه انجام گرفت تصمیم گرفتیم تا دانشکده را مجددا به وزارتخانه بازگردانیم.

واعظی ادامه داد: البته برای رسیدن به این منظور سختیهای زیادی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه توانستیم تا آنرا دوباره به جای اصلی اش برگردانیم.

 

 

 

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما از این کار دو هدف را دنبال میکردیم یکی اینکه بتوانیم اعضای هیأت علمی؛ فارغ‌التحصیلان و استادان را که از گذشته به این دانشکده خدمت کرده‌اند گردهم آوریم تا بتوانند به حق خود برسند.

هدف دوم ما نیاز به بخشی بود که بتواند به همه قسمتها خدمت کند.

متأسفانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته که از دانشکده‌های دیگر می‌آیند فاقد مهارتهای لازم هستند.

پس طبق وظیفه باید جایی را فراهم میکردیم که هم زیر نظر خود وزارتخانه باشد و هم اینکه بتوانیم به اینگونه افراد بصورت مقطعی آموزشهای لازم را ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات از نقش تأثیرگذار این دانشکده در ایجاد فضایی صمیمی بین اعضای آن اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم دانشکده پست و مخابرات را از حالت علمی کاربردی خارج و آن را سراسری کنیم. ولی هنوز وزارت علوم با این مسئله موافقت نکرده است.

دانشکده پست و مخابرات باید این امکان را داشته باشد تا در تمام بخشهای وزارت ICT و زیرمجموعه‌های آن آموزشهای لازم را به افراد مختلف ارائه دهد و دوره‌های گوناگون را برای آنها برگزار کند.

این فعالیت باید بگونه‌ای باشد که بتوانیم زنجیره «از دانشگاه تا صنعت» را برنامه‌ریزی کنیم. باید در این مسیر گام برداریم و دانشکده پست و مخابرات باید با دانشکده‌‌های مشابه دیگری که در این زمینه وجود دارد متفاوت باشد.

واعظی ادامه داد: تماسهای بین‌المللی دانشکده باید گسترش یابد. استادان و دانشجویان باید توانایی تطبیق با نوآوریهای جهانی در حوزه ICT را داشته باشند و سعی کنیم تا ارتباطات نزدیکتری برقرار شود.

وزیر ارتباطات همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به استعفای مهندس محمود خسروی از سمت مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت و تقدیر از زحمات وی افزود: سال گذشته اولویت توسعه زیرساخت بود اما اولویت ما برای سال 95؛ محتوا؛ خدمات و اپلیکیشن است.

 

 

 

در ادامه این مراسم که با حضور بسیاری از استادان ، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده پست و مخابرات برگزار شد، دکتر وحید یزدانیان؛ رئیس دانشکده پست و مخابرات در سخنانی به اهمیت برگزاری چنین مراسمی اشاره کرد و گفت: این مراسم در جهت ارتقای هویت دانشکده برگزار میشود.

از سال گذشته ارتقای کیفی آموزش طبق دستور وزیر ارتباطات در اولویت فعالیتها قرار گرفته و ما در پی آن هستیم تا ارتباط بسیار محکمی بین مراکز تحقیقاتی مخابرات ایجاد کنیم.

وی افزود: برای اولین بار شورای تعامل دانشجویان و دانشگاه تشکیل شده است.

دانشکده پست از نظر گردش مالی سهم چندانی ندارد ولی از نظر منابع انسانی کارآمد ، یکی از بزرگترین مراکز وزارت ICT است.

یزدانیان در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با استمرار حمایتها پیشرفتهای خوبی داشته باشیم و بعنوان یکی از نظامهای پشتیبان در حوزه ICT نقش خود را بخوبی ایفا کنیم.

 

 

در این مراسم دکتر عنایتی از تلاشهایش برای تشکیل و بالابردن سطح دانشکده پست و مخابرات برای حاضران بخصوص وزیر ارتباطات صحبت کرد. 

وی که اولین رئیس دانشکده پست و مخابرات پس از تصویب اساسنامه وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سال 72 بوده است؛ گفت: دانشکده مخابرات بعد از دانشکده نفت از مهمترین دانشکده‌های کشور است.

من همیشه به دنبال احیاء کردن این دانشکده بودم. بعد از صحبتهایی که با آقای غرضی داشتم و پشتیبانی ایشان حکمی دریافت کردم تا کارم را شروع کنم.

وی هدف از تأسیس این دانشکده را تربیت فارغ‌التحصیلانی دانست که مطابق با نیازهای مخابرات باشند. عنایتی همچنین به راه‌اندازی یک مرکز آموزشی اشاره کرد و گفت میتوان با ایجاد یک هاب آموزشی به تمام کشورهای مسلمان خدمت کرد.

 

 

 

در ادامه این مراسم همچنین مهندس جابری؛ نماینده فارغ التحصیلان دانشکده پست و مخابرات در سخنانی گفت: بخش عمده‌ای از بدنه کارشناسی و توانمند اجرایی حوزه پست؛ پست‌بانک و مخابرات؛ دانشکده پست و مخابرات است. فارغ‌التحصیلان این دانشکده در بسیاری از مراکز صنعتی و دانشگاههای معتبر خارجی و داخلی حضور دارند و نقشهای کلیدی و حیاتی را ایفا میکنند.

وی گفت: اهمیت بدنه کارشناسی در حوزه پست و پست بانک در اجرای سیاستهای دولت بسیار مهم است و میتواند بعنوان یک بازوی اجرایی عمل کند.

به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس ، در این مراسم از تمبر یادبود هشتاد و هشتمین سالگرد تأسیس دانشکده پست و مخابرات رونمایی شد و واعظی وزیر ارتباطات کشور برسم یادبود آن را توشیح کرد.

 

 

 

در بخش دیگر مراسم برسم قدردانی از توجهات و حمایت های وزیر ارتباطات در جهت توسعه و ارتقای جایگاه دانشکده پست و مخابرات از سوی دانشگاه تابلو فرش نفیسی حاوی آیات قرآن کریم به دکتر واعظی اهدا شد.

 

 

 

در پایان و قبل از گرفتن عکس دسته جمعی یادگاری ، از دکتر عنایتی و دکتر مصطفی قندی پسر شهید محمود قندی وزیر سابق ارتباطات «پست ، تلگراف و تلفن» با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای برسم یادبود قدردانی شد.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

95660