۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

شرکت مخابرات ایران و قزاق تلکام سند همکاری امضا کردند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس قنبری رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه، با بیان اینکه مخابرات ایران، یک اپراتور بزرگ در منطقه است، اظهار کرد: بخش ارتباطات ایران، با اختصاص 1/5 درصد از تولید ناخالص داخلی سهم عمده ای در رشد اقتصادی کشور دارد.
وی در همین زمینه افزود: اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را 3 برابر کنیم.  
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: در 5 سال آینده ، 15 میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است.  
قنبری گفت: هم اکنون در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت 20 مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در 5 سال آینده برسیم.
وی با اشاره به بازنگری در ساختار شرکت مخابرات ایران، ادامه داد: بحث FMC و گذر از نسل چهار برای ما بسیار جدی است.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکی از زمینه های همکاری با قزاقستان گذر از نسل 4 به نسل 5 خواهد بود، گفت: ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال میکنیم. 
مهندس قنبری با بیان اینکه علاقمندیم در سایر زمینه ها مثل مراکز ISP با هم همکاری داشته باشیم، گفت: مهمترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. کشور ایران، پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است، به نحوی که بیشتر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.  
وی افزود: در کشور ما، ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تامین میشود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کردیم.  
در این دیدار، مهندس وصلی عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، گزارشی از وضعیت و جایگاه مخابرات ایران در منطقه و جهان، ارائه و زمینه های همکاری ایران و قزاقستان را، صدور خدمات فنی و مهندسی، آموزش و اپراتوری، اعلام و خواستار همکاری هر چه بیشتر دو اپراتور شد.    
مدیرعامل قزاق تلکام نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار میکنیم با اپراتور بزرگی مانند شرکت مخابرات ایران، همکاری میکنیم، گفت: شرکت مخابرات قزاقستان در بخش توسعه ارتباطات روستایی نیز فعالیت میکند، ولی به دلیل وسعت زیاد، ارتباط رسانی در این بخش با مشکلاتی مواجه است و لذا از شرکت مخابرات ایران تقاضای همکاری داریم.

نظرات : 0

ثبت نظر

11968