۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نماد معرف دامپزشکی در ایران و جهان

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران؛ در حاشیه مراسم افتتاح مرکز اجتماعات آموزشی این دانشکده در گفتگو با خبرنگار این شبکه ، گفت: از اواسط دهه هفتاد با کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در ارتباط بودیم و آزمونهای کانون در داخل دانشکده برگزار میشد.

این همکاری بیش از ۱۵ سال است که ادامه دارد و امروز شاهد بازسازی تالار دکتر حامدی دانشکده به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی هستیم.

وی افزود: از تمام عزیزانی که در بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به ما در بازسازی و افتتاح این تالار یاری رسانند کمال تشکر را داریم.

دکتر مژگانی خاطرنشان کرد: آنها در یک فرصت زمانی بسیار کوتاه با دقت بالا موفق به بازسازی این سالن شدند. 

این دانشکده بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و اکثر فارغ‌التحصیلان آن که تعداد کمی هم نیستند به این دانشکده علاقه خاصی دارند.

دکتر مژگانی که استادتمام بخش مامایی و بیماریهای تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز هست و بیشتر از یک سال است که سمت ریاست این دانشکده به وی سپرده شده گفت: بیش از ۳ هزار نفر دکترای دامپزشکی و بیش از هزار نفر متخصص از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند که اکثرا بعنوان اعضای هیأت علمی یا سمتهای بالای کشوری در حوزه‌های دامپزشکی و مؤسسه رازی مشغول به خدمت هستند.

 با توجه به اینکه این دانشکده بعنوان جایگاهی برای معرفی شاخصهای دامپزشکی کشور مطرح است باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد چون بنوعی اعتبار دامپزشکی کشور به حساب می‌آید.

 

 

 

به همین دلیل دانشکده دامپزشکی هرساله میزبان کنگره‌های داخلی و بین‌المللی متعددی است که آخرین آن دو هفته قبل برگزار شد و نمایندگانی از ۷ کشور خارجی از جمله آمریکا؛ کانادا؛ انگلستان؛ استرالیا در آن شرکت کردند.

بنابراین نیاز به یک سالن اجتماعات که در خور شأن دانشگاهی با این قدمت باشد احساس میشد.

او ادامه داد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بعنوان نماد معرف دامپزشکی در کشور و حتی در سطح بین‌المللی باید از استانداردهای کیفی لازم برخوردار باشد تا باعث سربلندی کشور شود. کشور ما پتانسیل لازم برای برگزاری کنگره‌ها و نشستهای بین‌المللی را در این حوزه به بهترین شکل دارد.

در سطح کشور ۲۳ دانشکده دامپزشکی وجود دارد که قدیمیترین آن دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. با توجه به اینکه ۹۲ عضو هیأت علمی داریم و بیش از ۵۰ درصد آنها استاد هستند این دانشکده از نقطه نظر علمی جایگاه بسیار بالایی دارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به آی سی تی پرس گفت: بنوعی خط دهی و منشأ اثرات علمی و تحقیقاتی دامپزشکی کشور از این دانشکده صورت میگیرد. تمام اساتید و دانشجویان به این مسئله اذعان دارند که نقش دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نقش بی‌بدیلی است.

علاوه بر آن به دلیل ظرفیتهای خوبی که داریم در سطح منطقه نیز جایگاه ویژه‌ای داریم. جالب است بدانید که تعدادی از دانشجویان ما با بورسیه دوبی زیرنظر اساتید ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

یعنی مراکزی در دوبی توسط اساتید ما راه‌اندازی شده که همه امتیازات آن متعلق به ماست اما هزینه‌های دانشجویان توسط آنها پرداخت میشود.

از لحاظ مقالاتی که منتشر میشود نیز خوشبختانه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران جایگاه مناسبی دارد.

وی در پایان افزود: در سال 1393 در بین تمام واحدهای دانشگاه تهران، دانشکده دامپزشکی رتبه سوم را کسب کرد یعنی از نقطه نظر دانشکده‌ای؛ این دانشکده مقام اول را کسب کرد اما به دلیل اینکه پردیس فنی و پردیس کشاورزی که خود مجموعه‌ای از دانشکده‌ها هستند در رنکینگ دانشکده درنظر گرفته شدند ما بعد از پردیس فنی و پردیس کشاورزی در رتبه سوم قرار گرفتیم.

 

مرکز اجتماعات آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران صبح امروز یکشنبه نهم خرداد ۹۵ با حضور جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

86049