۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

دکتر حافظی : مشارکت در امر مدرسه سازی معامله با خداست

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS   ، دکتر محمدرضا حافظی با بیان مطلب فوق ، اظهار داشت: به هر نقطه‌‌ای از کشور که پا میگذارید مدرسه‌ای را میبینید که به همت آقای قلم چی احداث شده است. برکات فعالیتهای وی در سطح کشور کاملا مشهود و نمایان است.

وی با اشاره به فرمان خدا برای مبارزه پیامبر اسلام با جهل و بی‌خردی گفت: این رسالت هم‌اکنون برعهده جامعه خیرین مدرسه‌ساز و افرادی مانند مهندس کاظم قلم‌چی است و ایشان هم این رسالت خطیر را با عشق و علاقه انجام میدهند.

دکتر حافظی افزود: موج مدرسه‌سازی از حدود ۱۹ سال پیش در کشور آغاز شده است. در آن زمان بیشتر مدارس چهار نوبته بود و فضای کافی برای کسب دانش دانش‌آموزان فراهم نبود.

اما با همت جمع کوچکی از خیرین ، جامعه‌ای را تشکیل دادیم تا حرکت مدرسه‌سازی را در سطح کشور آغاز کنیم.

وی گفت: در اولین سال فعالیت موفق شدیم مبلغ 16 میلیارد و هشتصد میلیون تومان کمک مالی خیرین را برای ساخت مدرسه جمع‌آوری کنیم.

سال بعد از آن این رقم به 40 میلیارد تومان رسید و روند افزایش در سالهای بعد از آن به همین منوال ادامه پیدا کرد. در سال 1388 که بودجه دولت برای این امر ۳۸۶ میلیارد تومان بود کمک خیرین مدرسه‌ساز به 740 میلیارد تومان رسید.

او در ادامه گفت: زمانیکه تصدی ریاست وزارت آموزش و پرورش به آقای حاجی بابایی سپرده شد؛ وی به من گفت که در دوران مسئولیت من همت دولت از خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی پیشی خواهد گرفت. من هم به وی گفتم که ملت ایران ملتی فرهنگ دوست هستند و به شما اطمینان میدهم که فعالیت آنها بسیار بیشتر از دولت خواهد بود.

افزایش اعتبار دولت از 386 به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید در حالیکه کمک مالی خیرین از 740 میلیارد به 1084 میلیارد تومان رسید.

دکتر حافظی با اشاره به دوران سخت تحریم اقتصادی گفت: در تحریم اقتصادی نگران حضور کمرنگ مردم بودم اما بدلیل اینکه ملت ایران ارتقای کشور را در گرو ارتقای دانش فرزندانشان میبینند بیش از پیش در این عرصه حضور پیدا کردند و سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دادند.

حتی دو سال گذشته در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم ایشان به من گفتند که بعد از انقلاب جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی بود که در کشور بوجود آمد و نمونه بارز ، سپردن کار مردم به مردم ، مشارکت در امر مقدس مدرسه‌سازی است.

من به ایشان گفتم که سلامت خود را در سن ۸۵ سالگی مرهون حضور در جمع جامعه خیرین مدرسه‌ساز میبینم. ایشان هم اینگونه پاسخ دادند که حافظی! تو دور دوم عمرت را آغاز کرده‌ای. از خداوند مسئلت میکنم که سلامت باشی و همچنان این راه را ادامه بدهی.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: هم‌اکنون که ۸۷ سالگی خودم را شروع کرده‌ام امیدوارم تا زمانیکه بتوانم ، در این راه پرثمر گام بردارم و مشارکت کنم.

من از مهندس قلم‌چی تشکر میکنم. وی در دانشگاه تهران بزرگترین کتابخانه کشور را احداث کرد. بزرگترین کتابخانه تفرش و اراک بدست مهندس قلم‌چی ساخته شده است. امروز هم شاهد امضای تفاهمنامه‌ای برای ساخت کتابخانه فرودس بودیم که امیدوارم هرچه سریعتر تحقق پیدا کند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته به اتفاق دکتر فانی به کنگره جهانی یونسکو سفری داشتم. شعار جهانی آنها آموزش بود اما برخی از کشورها نتوانسته بودند در زمینه توسعه پایدار آموزش به موفقیتی دست پیدا کنند.

یکی از دلایل آنها فقدان اعتبار کافی برای رسیدن به این هدف بود.

اما من برای آنها توضیح دادم که چگونه با اجرای طرح قلکهای ۲۰۰ تومان موفق شدیم تا اعتبار لازم برای احداث یک مدرسه کوچک را فراهم کنیم. بیشتر از 126 هزار قلک در استان گلستان بین دانش‌آموزان توزیع شد و از آنها خواسته شد تا حداقل 200 تومان و حداکثر 25 هزار تومان در آنها بیاندازند.

دکتر حافظی در پایان گفت: برای من باعث افتخار است که امروز در شهری حضور دارم که به فرهنگ دوستی در کشور معروف است.

فراموش نکنید که مشارکت در امر مدرسه سازی معامله با خداست؛ هر کس با خدای خود معامله کند یقینا برکات وافری در زندگی اش ظاهر میشود.

امروز افتتاح این مرکز همایش پیشرفته در بیرجند توسط مهندس قلم‌چی همزمان با هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز صورت میگیرد.

کسانی که در حد امکان و توانشان در این امر مقدس شرکت کنند تردید نداشته باشند که خداوند برکاتش را در زندگی آنها جاری خواهد کرد.

 مرکز همایشهای آموزشی استانی قلم چی در محل دبیرستان دخترانه حضرت علی اکبر (ع) در شهرستان بیرجند - خراسان جنوبی صبح امروز دوشنبه دهم خرداد همزمان با هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی با حضور خیرین و جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

72530