۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

خوانساری با رئیس انستیتوی مخابرات افغانستان دیدار کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در اين ديدار كه به منظور انجام تفاهم نامه همكاري روز چهارشنبه 12 خرداد ماه در محل پژوهشگاه برگزار شد، دكتر خوانساري با اشاره به پتانسيل‌هاي پژوهشگاه در زمينه‌هاي مورد درخواست كشور افغانستان گفت: اين پژوهشگاه ميتواند با برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي به صورت مجازي و يا اعزام متخصصان و دانشجويان افغاني به پژوهشگاه با انستيتوي مخابراتي افغانستان همكاري کند.
وي افزود: متخصصان افغان ميتوانند با حضور در پروژه‌هاي در حال انجام از تجربيات و دانش محققان پژوهشگاه استفاده کنند همچنين دو طرف ميتوانند با انعقاد تفاهم نامه بين وزارتخانه‌هاي ذيربط نسبت به پذيرش دانشجوي دكتري اقدام کنند.
بنابراين گزارش، در اين ديدار رئيس انستيتوي مخابرات افغانستان كه از طرف وزير مخابرات آن كشور پيگير اجراي تفاهم نامه همكاري دوجانبه بين دو وزارت در موضوعات علمي هستند، با اشاره به مشتركات دو كشور همسايه ابراز اميدواري كرد دو كشور بتوانند در آينده همكاريهاي بيشتري در زمينه علمي و آموزشي با هم داشته باشند.
وي افزود: ما ميخواهيم اين روابط به صورت منسجم و در قالب تفاهم نامه در زمينه‌هايي از جمله تربيت نيروي انساني متخصص و برگزاري كارگاههاي آموزشي كوتاه مدت و بلندمدت منعقد شود.
دكتر خوانساري همچنين با توجه به وجود آزمايشگاههاي تاييد نمونه در پژوهشگاه، يكي ديگر از زمينه‌هاي همكاري با كشور افغانستان را استفاده از اين آزمايشگاه دانست، كه به همين منظور دكتر محمد شفيع شريفي از آزمايشگاههاي تاييد نمونه پژوهشكده ICT بازديد كرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

56203