۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

ضرورت گذراندن دوره های فن بیان توسط مدیران شرکتها و سازمانها

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، مباحث این دوره توسط ایمان نیکدل و نجمه جودکی در قالب ۱۰ جلسه به هنرجویان تدریس میشود.

ایمان نیکدل که متولد 1359 است در خصوص ایده برگزاری این دوره و سوابقش گفت: در طی سالها فعالیت در این حوزه ، از سال 1387 با مرحوم مهران دوستی اقدام به برگزاری این کلاسها کردیم و این همکاری تا سال 1390 ادامه یافت.

اما بعد از آن سالی یکبار دوره‌های فن‌بیان؛ گویندگی و اجرا را برگزار کردم تا اینکه تصمیم گرفتم خیلی جدی‌تر به این مقوله بپردازم.

وی افزود: طی مذاکراتی که با مهران دوستی انجام داده بودیم قرار بود همکاریهای ما دوباره از سر گرفته شود که متاسفانه وی سال گذشته از دنیا رفت و برنامه‌های ما متوقف شد.

باتوجه به ایده‌های زیادی که در سر داشتم باید آنها را به اجرا میگذاشتم لیکن هدف اصلی از ارائه دوره های آموزشی بیشتر آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان است؛ درحقیقت بدنبال آن هستم که این افراد قبل از اینکه جذب بازار کار شوند با گذراندن چنین دوره‌ای ، توانایی بالاتری در ارائه توانمندیهای خود پیدا کنند.

نیکدل در ادامه گفت: همه انسانها نیاز مبرم به گذراندن دوره‌های فن بیان دارند.

وی که بشدت بدنبال پیاده‌کردن ایده‌هاییست که در سر دارد گفت: قبل از سال 95 برنامه‌ریزی جدیدی را با خانم جودکی شروع کردیم و قرار شد با همکاری ایشان برنامه آموزشی را از تابستان امسال شروع کنیم.

برگزاری کلاسها در مؤسسه سینمایی همای سعادت انجام میشود که یک آموزشگاه آزاد سینمایی است. مدرک پایان دوره‌ای که به قبول‌شدگان اعطا میشود با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

ایمان نیکدل افزود: دوره مقدماتی در طی ۱۰ جلسه 3 ساعته برگزار میشود. . 

اما در کنار آن یک دوره پیشرفته هم داریم که برای افرادیست که به بحث گویندگی و اجرا علاقه دارند. یعنی کسانیکه قصد دارند وارد حیطه هنری و کاری این مقوله شوند.

این بدان معنی نیست که دوره مقدماتی سطح پایینتری دارد بلکه مباحثی که در این دوره عرضه میشود بقدری جامع و کامل است که تمام افرادی که این دوره را باموفقیت پشت سر بگذارند قادرند براحتی با تمام هنرجویان سایر مؤسسات رقابت و حتی در تستهای گویندگی رادیو شرکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت این دوره برای تمام افراد جامعه گفت: این دوره فقط مختص مقوله هنری فن بیان؛ گویندگی و اجرا نیست؛ افراد زیادی هستند که به دلیل مشکلات حنجره‌ یا استرس فراوان، قدرت صحبت کردن در یک جمع را نداشته‌اند. اما با تکنیکهایی که در این ۱۰ جلسه به آنها منتقل میشود تغییر و تحول را بخوبی در خود احساس میکنند.

وی وجه تمایز این دوره با سایر دوره‌های مشابه را اینگونه توصیف کرد که: نحوه کار در کلاسهای ما از همان روز اول بصورت عملی است چون مقوله فن بیان و گویندگی با ارائه کتاب و مطلب و نت‌برداری متفاوت است. حدود 70 درصد مواردی که در اینگونه کلاسها مطرح میشود باید بصورت عملی اجرا شود تا فرد متوجه تغییر بشود.

نیکدل درباره نحوه ثبت‌نام این دوره گفت: کافی است تا علاقمندان و متقاضیان نام و سن خود را به شماره 09192402171 پیامک کنند تا شرایط ثبت‌نام برای آنها ارسال شود.

قرار بود مهلت پایانی ثبت‌نام این دوره تا ۳۱ خرداد و زمان شروع دوره از ۵ تیر باشد اما به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتیم تا برگزاری آن را به بعد از این ماه موکول کنیم. تاریخ دقیق تا هفته آینده اعلام میشود.

هزینه این دوره 700 هزار تومان است که ثبت‌نام کنندگان میتوانند مبلغ آنرا در طی دو مرحله پرداخت کنند و هیچ محدودیت سنی برای آن درنظر نگرفتیم چون همه افراد در هر بخشی که مشغول فعالیت هستند به چنین تکنیکهایی نیاز دارند. تمامی افراد یک مجموعه نیاز به گذراندن این دوره دارند خواه منشی باشند یا مدیرعامل.

اما این دوره بدون شک برای دانش‌آموزان سال آخر دوره دبیرستان و همچنین دانشجویان بسیار مفید و مؤثر است.

وی که یکی از بزرگترین دغدغه‌هایش اثرگذاری است در خصوص برگزاری این دوره گفت: تلاش ما این است تا مسائلی که در این دوره و در این کلاسها ارائه میشود با سایر دوره‌های مشابه متفاوت باشد. هدف اصلی ما فقط اثرگذاری است. اگر قرار است نسل جدیدی از گویندگان و مجریان را معرفی کنیم باید حداقل دوره‌های مناسبی را پشت سر گذاشته باشند. به جرأت میتوانم بگویم تا بحال هیچ مؤسسه و دوره‌ای نبوده که بصورت حرفه‌ای در این مقوله فعالیت کند.

ایمان نیکدل که زمانی مدیر برنامه‌ریزی آموزشی مهران دوستی بوده در پایان گفت: برنامه‌ریزی ما برای این دوره یک برنامه‌ریزی عمیق است؛ هدف تنها برگزاری یک کلاس و کسب درآمد نیست درغیر اینصورت مطمئنا هزینه بسیار بیشتری را برای آن درنظر میگرفتیم.

 هنرجویان میتوانند در صورت هرگونه سوال ، از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۹۲۴۰۲۱۷۱ در ارتباط باشند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

69057