۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

تأکید وزیر بر استفاده از توان بخش خصوصی در پروژه ها

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دكتر واعظي در جلسه تشريح پروژه ها و اقدامات جديد شركت پست، ابتدا در خصوص طرح سامانه ملي يكپارچه مديريت املاك كشور (سيماك) توضيح داد: اين طرح به تحقق دولت الكترونيك و اقتصاد مقاومتي كه دولت اصرار زيادي در انجام آن دارد كمك كرده و ميتواند در زمره طرح هاي اصلي اقتصاد مقاومتي قرار گيرد.
وي خواستار ارائه خلاصه كامل تري از اين پروژه پس از تلفيق آن با پروژه GNAF شده و افزود: در معرفي اين پروژه ها بايد مزاياي فراگير آن كه بسياري از دستگاه ها و استانداري ها را منتفع خواهد كرد با دقت فراوان تشريح و به شناخت مخاطبان آن كمك شود.
دكتر واعظي با اشاره به كنگره استانبول در سال جاري ميلادي و بازبيني كنوانسيون اتحاديه پستي جهاني اظهار داشت: با توجه به سند راهبردي كنگره استانبول، پست ايران نيز به دنبال خلق ايده هاي جديد و شناسايي ماموريت هاي نوين باشد و منتظر ارائه اين سرويس ها از سوي ديگر كشورها نباشد.
وي همچنين خواستار حضور پرقدرت و توانمند پست ايران در كنگره پيش رو شده و بر افزايش سطح همكاري ها با ديگر كشورها با توجه به اجرايي شدن برجام شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات سپس به پروژه هاي ديگر پست كه توسط مجريان مربوطه در ادامه جلسه معرفي شد نظير پست يار و طرح هاي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: رويكرد اصلي مسئولان پست بايد استفاده از همه امكانات و سرمايه دروني باشد و نگاه انحصاري را كنار گذاشته و از بخش خصوصي نهايت استفاده را ببريم.
وي افزود: قطعاً با اين نگاه، هم درآمد شبكه افزايش يافته و هم به ايجاد اشتغال در كشور كه دغدغه اصلي دولت نيز است دست خواهيم يافت.
دكتر واعظي بر استفاده از توان بخش خصوصي تاكيد مجدد کرده و تصريح كرد: مسئولان پست بايد با هوشمندي به تشريح صادقانه مواضع خود در استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي پرداخته و به كاركنان خود اطمينان دهند كه با ورود اين بخش مشكلي در زمينه كاهش نيروي انساني به وجود نخواهد آمد.
وي در ادامه بر نحوه آموزش صحيح و استفاده از نيروهاي متخصص تاكيد كرده و گفت: با توجه به ايجاد معاونت جديد فناوري اطلاعات، لازم است تا از نيروهاي با انگيزه و زبده در اين بخش استفاده شود و زمينه بروز خلاقيت در اين افراد را فراهم کند.
پياده سازي طرح هاي معرفي شده در همه كشور و بسنده نكردن به اجراي آن در سطح استان هاي برخوردار ديگر نكته اي بود كه دكتر واعظي بر آن تاكيد کرد و خواستار اجراي همزمان اين پروژه ها در سطح كشور شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62921