۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

ارائه دوره های آموزشی بین المللی در دانشکده پست و مخابرات

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس حسن پاشايي، با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در راستاي احياي روابط بين الملل و توسعه همكاري ها با اتحاديه جهاني مخابرات گفت: از سال گذشته طي مكاتبات متعدد و شركت در نشست كميته تلفيق برنامه هاي ITU و ارائه توانمندي ها و تجربه هاي گذشته، گام هاي ارزنده اي در اين خصوص برداشته شد كه برگزاري دو دوره و كارگاه مشترك براي مديران و كارشناسان حوزه آسيا و اقيانوسيه با هماهنگي با ITU از آن جمله است.
پاشايي در گفت و گو با روابط عمومي وزارت ارتباطات، برگزاري نخستين دوره آموزشي را به مدت چهار روز از 16 تا 19 مرداد ماه، تحت عنوان «Wireless Broadband roadmap development» بيان كرد و گفت: اين دوره آموزشي با حضور مدرسان و متخصصان ITU و مدرسان داخلي و با همكاري ALTTC (مركز آموزش هاي پيشرفته مخابراتي هند) براي مديران و كارشناسان حوزه ICT كشورهاي منطقه آسيا و اقيانوسيه و به زبان انگليسي برگزار خواهد شد.
وي اهداف اين دوره را ارتقاء دانش سياست گذاران، رگولاتورها و اپراتورهاي مخابراتي در زمينه اكوسيستم پهن باند بي سيم، ارائه اطلاعاتي در مورد سياستهاي پهن باند بي سيم، مقررات، استانداردها و تكنولوژي ها، و ارتقاء مهارت متخصصان اين حوزه در چگونگي ترسيم نقشه راه برای پهن باند بي سيم بيان كرد.
مدير اجرايي دوره هاي بين المللي و رابط ITU، ثبت نام شركت كنندگان داخلي و خارجي را از طريق دانشكده عنوان كرد و گفت: جزئيات بيشتر و اطلاعات ثبت نام بزودي در سايت دانشكده قرار خواهد گرفت و پس از تائيد دانشكده، شركت كنندگان بايد فرم هاي ثبت نام را به ITU هم ارسال كنند.
پاشايي تصريح كرد: به شركت كنندگاني كه امتيازات لازم را كسب كنند، مدرك بين المللي مشترك توسط اتحاديه جهاني مخابرات و دانشكده اعطا خواهد شد.
وي همچنين از برگزاري يك سمينار و كارگاه يك روزه با حضور متخصصان بين المللي، اپراتورها، شركت هاي داخلي و سازمان تنظيم مقررات تحت عنوان «توسعه نقشه راه پهن باند بي سيم» در بيستم مرداد خبر داد و گفت: شركت در اين سمينار براي متخصصان اين حوزه آزاد است و شرايط ثبت نام در اين سمينار نيز در وب سايت دانشكده  قرار خواهد گرفت.


همچنین، در دوره آموزشي «Wireless Broadband roadmap development» سر فصل هاي زير ارائه خواهد شد:
- بررسي اكوسيستم پهن باند بي سيم شامل درايورها، سياست گذاري، تجارت و تكنولوژي ها
- استانداردهايي كه پهناي باند بي سيم شامل 3G, ،,4G 5G (IMT 2000 and IMT 2020) را اجرا ميكنند
- نتايج و آخرين اطلاعات مطرح شده در كنفرانس جهاني مخابرات  WRC-15 در ارتباط با پهن باند بي سيم 
- شركت كنندگان در اين دوره بصورت گروهي تهيه يك نقشه راه ملي پهناي باند بي سيم بر مبناي مطالعات ITU را تمرين خواهند كرد
- بررسي مباحث مديريت طيف فركانس راديويي مرتبط با پهن باند بي سيم
- پيش بيني و برنامه ريزي مديريت طيف در رابطه با باند پهن بي سيم
- بررسي تكنيك هاي پيش بيني ملزومات طيف با استفاده از كارهاي گروهي
- بررسي سياستهاي پهناي باند بي سيم
- بررسي استراتژي هاي پيش روي كشورها در گسترش كاربرد سرويس هاي الكترونيكي، مانند سلامت الكترونيكي، كشاورزي الكترونيكي، كه براي تقاضاي پهناي باند حياتي هستند
- بررسي برخي چالش هاي مربوط به تائيد نمونه و اتصال متقابل شبكه ها در محيط پهناي باند و چگونگي رفع اين چالش ها
- تمرين کار گروهي: توسعه نقشه راه پهن باند بي سيم

نظرات : 0

ثبت نظر

87490