۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

بررسی چالشهای اکوسیستم کارآفرینی ایران همزمان با ایران فاینکس 2016

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، به سرمایه ای که به شرکتهای در حال رشد داده میشود سرمایه مخاطرپذیر (Venture Capital) و به این دسته از شرکتهای سرمایه گذار VCفرم (VC FIRM) گفته میشود. به دلیل این که یک استارتاپ هنوز پایداری مالی ندارد و خطر از دست رفتن سرمایه در این مرحله خیلی زیاد است به این روش مشارکت، “سرمایه گذاری جسورانه” یا “سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر” اطلاق میشود، در همه ‌جای دنیا یکی از زنجیره‌های مهم تأمین منابع مالی کارآفرینی به حساب می‌آیند بشکلی که در بعضی از حوزه‌ها مانند فناوری اطلاعات بسیار تاثیرگذارتر از بانکها و صندوقهای بزرگ مالی هستند.

این سرمایه‌گذاران علاوه بر شرکتهای مستقل بلوغ‌یافته، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بر ایده‌های خلاقانه، تیمهای اجرایی متخصص و شرکتهایی که به تکنولوژی جدیدی دست پیدا کرده‌اند و یا بطور ذاتی به واحدهای اقتصادی مهمی تبدیل میشوند، نیز هستند. تشخیص این توان ذاتی کار ساده ای نیست اما مدیران این شرکتهای سرمایه گذار عمدتا افراد با تجربه‌ای هستند که در حوزه کاری خود توان بالایی در تحلیل و پیش‌بینی یک‌ کسب‌وکار دارند و شم اقتصادی و قدرت ارزیابی آنان پوشش قابل توجهی بر میزان ریسک انجام شده در مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاریشان دارد.

قابل ذکر است که حمایت سرمایه‌گذاران خطرپذیر فراتر از سرمایه صِرف است؛ زیرا بطور فعالانه در امور شرکت دخیل میشوند و عمدتا یک کرسی هیئت مدیره را در اختیار دارند. این سرمایه‌گذاران، خود را در قبال موفقیت آنها متعهد میدانند و بیشترین سعی را دارند که با  فراهم‌سازی منابع مالی و ارائه خدمات مدیریتی به این شرکتهای در حال رشد موجب توسعه دانش فنی و تولید محصول یا خدمات شوند.

 همزمان با نهمین نمایشگاه بورس، بانک وبیمه - ایران فاینکس 2016، واقع در نمایشگاه بین المللی تهران در تاریخ 20 تیرماه ساعت 14الی 15:30،  فین‌استارز  پیرامون سرمایه‌گذاران خطرپذیر و صندوقهای جسورانه (چالشهای جایگاه صندوقهای جسورانه؛ با حضور دکتر بهنام چاوشی (رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار) و همچنین در طی میزگردی با حضور دکتر مهرناز حیدری (دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صندوقها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر) و دکتر جمشید منوچهری (مدیرعامل گروه مشاوران استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور) و حسین ریاحی (مدیرعامل صندوق جسورانه پارتیان)  به بحث خواهد پرداخت. سازمان بورس به تازگی اقدام به اعطای مجوز به VCهای ایران نموده است. پیش از این برخی از شرکتهای خصوصی یا دولتی به عنوان VC خود را معرفی نموده اند اما این بازیگران در اکوسیستم کارآفرینی ایران با چه چالشهایی روبرو هستند و یا رویکرد سازمان بورس در این راستا و چشم انداز پیش روی صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟ اینها سوالاتی هستند که در این پنل مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

 برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فین‌استارز به آدرس http://finstars.iranfinex.ir مراجعه فرمایید.

نظرات : 0

ثبت نظر

80885