۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

ارزش معاملات امروز فرابورس 4 هزار و 477 میلیارد ریالی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 13 تیرماه بالغ بر 318 میلیون ورقه بهادار در 27 هزار نوبت دادوستد شد و با توجه به پذیره‌نویسی نخستین اوراق رهنی در بازار فرابورس، ارزش معاملات امروز معادل 4 هزار و 477 میلیارد و 470 میلیون ریال شد.

در همین حال شاخص کل فرابورس پس از افت و خیز چند باره با رشد 2 واحدی نسبت به دیروز به رقم 779.82 واحد رسید.

بیشترین حجم معاملات امروز به داد و ستد 15 میلیون سهم تابان هور مربوط بود و بالاترین ارزش معاملات متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود به طوری که ارزش آن به 28 میلیارد و 950 میلیون ریال رسید.

در بازار اول، 74 میلیون و 350 هزار اوراق بهادار به ارزش 166 میلیارد و 210 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 143 میلیون و 760 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 354 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک گردشگری بود.

پذیره‌نویسی 3 میلیون اوراق رهنی به ارزش 3 هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی طی روز جاری در کسری از ثانیه انجام شد و مجموع معاملات اسناد خزانه اسلامی در این بازار به 234 میلیارد ریال رسید.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 3 میلیون و 580 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و همکاران سیستم بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه کوثر و بیمه کارآفرین بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز دوشنبه در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه و در بازه 847 تا 893 هزار ریال معامله شد.

گفتنی است در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی و در پایان معاملات هم نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و شرکت بیمه دی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه متوقف شدند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

25178