۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

نوآوری توسن بوم درAPI بانکی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، توسن یک برنامه جدید برای میدان دادن به جوانان نوآور و خلاق دارد؛ چیزی که توسنی‌ها از آن به‌عنوان «توسن بوم» یاد میکنند و قرار است بزودی یک هکاتون با عنوان «چالش نوآوری توسن» برگزار کنند.

چالش نوآوری توسن اولین دوره ماراتن برنامه‌نویسی بر پایه‌ سرویسهای بانکی در ایران است که دسترسی کامل به سرویسهای بانکداری الکترونیکی را به توسعه‌دهندگان میدهد تا در یک فضای واقعی ایده‌هایشان را عملی کنند.

محبوبی مدیر اجرایی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن بوم) در ارتباط با این نوآوری میگوید: «توسن بوم» یک رویکرد جدید است که توسن برای حل یک سری معضلات سیستم بانکی و رویارویی با تغییرات متناوب و مکرری که در حوزه‌های کسب‌وکار و فناوری پیش می‌آید، شروع کرده است.

 اگر ما سازمان بزرگی مانند بانک را در نظر بگیریم اولین مسئله‌اش در دنیای دیجیتال و عصر جدید، مسئله نوآوری است.

مشخصاً از درون بانک و یک سازمان بزرگ نمیتوان این مسئله نوآوری را حل کرد بلکه باید از بیرون و با نگاه باز حل شود در نتیجه مباحثی مانند Open Innovation، Open API و Open Data و در حوزه بانکی Open Banking مطرح میشود.

درواقع این نگاه باز است که مسئله نوآوری را برای بانکها حل میکند.

بانک میخواهد که در زندگی روزمره مردم تأثیر زیادی بگذارد و اثراتش مشهود باشد و حتی روز‌بروز این اثرات بیشتر شود؛ این کار با کمک سرویسهای بانکداری الکترونیک و با داشتن نگاه باز و نوآوری اتفاق می‌افتد.

مدیر اجرایی توسن بوم در ادامه با اشاره به اینکه آنها در حال ایجاد یک اکوسیستم هستند؛ اضافه میکند: اکوسیستمی از «بانکها»، «توسن»، «توسعه‌دهندگان» و «مشتریان بانکها» که همه در این اکوسیستم سود میبرند و این اتفاق از طریق فرآیندها و مدلهای کسب‌وکاری کاملاً جدید اتفاق می‌افتد.

اگر از سوی بانک به این مسئله نگاه کنیم، مسئله نوآوری و یا مسئله بهبود  Time to Market محصولات جدید حل خواهد شد.

بانکها برای اینکه محصول جدید خود را به مشتریان ارائه کنند، زمان زیادی صرف میکنند و بهای زیادی میدهند.

درصورتیکه در این اکوسیستم ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌؛ تعداد مشتریان آنها زیاد خواهد شد و رضایتمندی مشتریان هم بیشتر میشود.

از طرف دیگر توسن را داریم که این رابطه را تسهیل میکند و از بعد امنیت و مدل کسب‌وکار و یکپارچگی و دیگر جنبه‌های عملکردی و غیرعملکردی وارد این اکوسیستم میشود.

در ضلع دیگر توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌ها قرار دارند.

توسعه‌دهندگان زیادی هستند که ایده‌های نوآورانه‌ای دارند و با توجه به اشرافی که در حوزه فنی خودشان دارند فقط به یک بستر احتیاج دارند تا بتوانند کسب‌وکارشان را اجرایی کنند و ایده‌شان را به عمل برسانند.

وی ادامه داد: چهارمین عضو این اکوسیستم هم مشتریان بانکها هستند.

میخواهیم که مشتریان حس بهتری از محصولات و خدمات بانکی داشته باشند و این برنامه‌ها و نرم‌افزارها هرچقدر جامعتر، کاربردیتر و کاملتر باشند و جنبه‌های بیشتری از نیاز مشتریان را پوشش دهند، قطعاً مشتریان حس بهتری از بانک و ابزارهای هوشمند پیدا میکنند.

محبوبی در پایان اظهار داشت: بستر «توسن بوم» طوری چیده شده است که این نوآوریها و خلاقیتها به ثمر بنشینند. در این میان؛ هم خود توسعه‌دهندگان نفع میبرند، هم توسن و هم بانک و هم مشتریان.

همزمان با نهمین نمایشگاه بانک وبورس وبیمه - ایران فاینکس 2016، در نمایشگاه بین‌المللی تهران در تاریخ 20 الی 23 تیرماه؛ فین استارز پیرامون API بانکی و بازیگران انحصاری آن با حضور همایون محبوبی (مدیر اجرایی شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین(توسن بوم)) بحث خواهد شد.

از آنجاییکه توسن و خدمات انفورماتیک بعنوان دو شرکت مادر خدمات بانکی به API بانکی دسترسی دارند، شرایط رقابتی فعلی و نحوه تعامل این دو سازمان با استارتاپهای بانکی موضوع مورد بحث در این پنل است.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

92133