۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

فرصتهای پیش‌روی استارتاپهای ایرانی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رونق استارتاپها در جهان، کاربران ایرانی را نیز در تب و تاب استارتاپ راه انداختن قرارداده است. استارتاپهای بزرگ و نوپای ایرانی در کنفرانس پل «۲۰۱۵» حضور داشتند.

دیجی‌کالا، پلتفرم تجارت الکترونیک آنلاین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه با حدود ۷۵۰ هزار بازدید کننده منحصر بفرد روزانه که ارزشش نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است و آپارات که نسخه ایرانی یوتیوب است، گروه وبسایتهای تخفیفان و سایتهای کوچکتری مثل مامان پز در برلین حضور داشتند.

سرمایه‌دار برجسته Silicon Valley، «دیو مک کلور» که برپاکننده ۵۰۰ استارتاپ و مدیر سرمایه‌گذاری سابق صندوق سرمایه فیسبوک بوده نیز در این همایش حضور داشت. وی میگوید: ایران، مانند بسیاری از اقتصادهای نوظهور، با دارا بودن جمعیت زیاد که اغلب هم تحصیلکرده هستند پتانسیل بالایی در کارآفرینی دارد.

وی معتقد است: در صورتیکه روابط آزاد ایران با کشورهای جهان بهبود پیدا کند رشد اقتصادی زیادی رخ خواهد داد و قطعا موقعیتهای جالب توجه فراوانی برای استارتاپهای فناوری فراهم خواهد شد.

 از طرفی بنابر گزارشهای سالانه نهاد بین‌المللی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، علیرغم سیگنالها و اشتیاق دولت یازدهم برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب شده توسط ایران در سال 2015 وارد سومین سال متوالی کاهشی خود شد و 2.6 درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت و ایران را در رتبه ی 67 جهان از نظر میزان جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قرار داده است.

بی‌تردید برگزاری رویدادهای مهمی چون Finstars که بزرگترین رویداد استارتاپهای مالی خاورمیانه و شمال آفریقا بشمار میرود، میتواند به توسعه هرچه بیشتر در برقراری ارتباط میان استارتاپهای ایرانی و سرمایه‌گذارانی که بیرون از مرزهای ایران در انتظار گشایش درهای اقتصاد و اجتماع ایران هستند؛ منجر شود.

اما دلیل ریسک‌پذیری پایین سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار ایران چیست؟ چه راهکارهایی میتوان برای بهبود شرایط فعلی اتخاذ نمود؟ اینها مسائلی است که فین‌استارز طی میزگردی همزمان با نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه - ایران فاینکس 2016، واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران در تاریخ 20 تیرماه  ساعت 16 الی 17:30، با حضور سعید رحمانی (مدیرعامل شرکت سراواپارس)؛ فریدون کورنگی (مدیرعامل و مؤسس مپس (مجتمع پارس سامانه‌های دانش‌پویا)) و امیرتقی‌خان تجریشی (مشاوره سرمایه‌گذاری آرمان آتی) به بحث خواهد پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به میتوانید به سایت فین استارز به آدرس http://finstars.iranfinex.ir مراجعه کنید.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

49808