۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

طی یک ماه گذشته 211 موسسه فرهنگی دیجیتال مجوز گرفتند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به دنبال راه اندازی واحدها و موسسات فرهنگی دیجیتال فعال در سطح استانها است تا صاحبان ایده‌های خلاق بتوانند با تولید محتوای فاخر و ارزشمند به شرکتهای دانش‌بنیان تبدیل شوند و سهم تولید محتوای استانها در اقتصاد فرهنگ پررنگتر شود.

ابوالقاسم خداوردی‌لو، سرپرست گروه نشر دیجیتال در این خصوص گفت: مدیریت مدبرانه، استراتژیهای خردمندانه و تعامل بخش خصوصی و دولتی، میتواند نویدبخش جهش و تحول در کسب و کار دیجیتال و همچنین رشد و توسعه محتوا در فضای مجازی باشد.

وی بیان کرد: جهت اشتغال‌زایی در حوزه رسانه‌های دیجیتال درتلاش هستیم با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و شرکتهای دانش‌بنیان، بستر مناسبی برای تولید و انتشار محتوای فرهنگی در فضای مجازی ایجاد کنیم.

درسال 1394، انجام اموری همچون تسهیل شرایط و ضوابط اعطای مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال، ارائه خدمات برخط و ایجاد سامانه‌های یکپارچه، مکانیزه شدن فرآیند درخواست تا صدور مجوز فعالیت و پروانه نشر دیجیتال سبب رونق گرفتن تولید محتوای دیجیتال در سال 1395 خواهد شد.

خداوردی‌لو گفت: طی یک ماه گذشته درخواست متقاضیان فعالیت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال، رشد تصاعدی و چشمگیری داشت و تعداد 211 مورد مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است.

سرپرست گروه نشر دیجیتال در پایان ابراز امیدواری کرد تا اواخر امسال با حمایت از کنسرسیومهای تخصصی محتوای دیجیتال، زمینه حضور فعال ناشران در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

43850