۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

آموزش شیوه صحیح معاشرت با معلولان به نوجوانان توسط موسسه مُحام

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، در ابتدای این کارگاه علمی یک روزه که پنجشنبه 24 تیر در سرای محله سازمان برنامه جنوبی واقع در منطقه ۵ تهران برگزارشد، دکتر سید مرتضی هاشمی رییس هیات مدیره موسسه حمایت از مناسب سازی محیط برای معلولان «مُحام» توضیحاتی درباره این موسسه و اهداف آن به شرکت کنندگان ارائه داد.

دکتر هاشمی ضمن تشکر از مساعدت اداره کل سلامت شهرداری تهران و سرای محله سازمان برنامه جنوبی در برگزاری این کارگاه علمی، آموزش و فرهنگ سازی را از اولویت های موسسه محام معرفی کرد.

بنابراین گزارش، مدرسان کارگاه یک روزه آشنایی با معلولیت ها و شیوه صحیح معاشرت با معلولان، محمد پاشایی از معلولین ایرانی ساکن ژاپن و عضو انجمن «نعنا»به همراه سه دستیار وی بودند.

سید فریبرز نوربخش مدیر عامل موسسه محام در گفتگو با شبکه خبری آی سی تی پرس با اعلام این خبر تصریح کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه که اغلب، کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ساله بودند، با معلولیت های گوناگون از جمله نابینایی، ناشنوایی،معلولیت جسمی- حرکتی، مشکلات خاص آنها و نیز حقوق قانونی این قشر آشنا شدند.

وی گفت: شیوه صحیح معاشرت و برقراری ارتباط با معلولین از دیگر برنامه های عملی ارائه شده در کارگاه آموزشی موسسه محام بود که به دلیل سادگی و جذابیت، علاقمندی شرکت کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان را به خود جلب کرد.

نوربخش اظهار داشت: منطبق با سایر مراسم و برنامه هایی که موسسه محام برگزار می کند، بعد از پذیرایی، شرکت کنندگان درکارگاه از جمله معلولین، مدرسان که یک ژاپنی هم در بین آنان حضور داشت و سایر شرکت کنندگان در دوره، در اقدامی نمادین و با هدف فرهنگ سازی، پارک مجاور محل برگزاری کارگاه را از زباله ها پاکسازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام، به ویژه مشارکت کودکان و افراد دارای معلولیت در جمع آوری زباله ها، توجه عابران و شهروندان را به خود جلب کرد.

به گفته نوربخش: «محام» تنها نهاد متخصص در حوزه مناسب‌سازی و با هدف رفع مشکلات معلولان و سالمندان تأسیس شده است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مؤسسه محام با کسب مجوز از وزارت کشور و با مشارکت و همیاری جمعی از افراد خَیّر؛ متخصص و علاقمند رفع مشکلات معلولان و سالمندان فعالیت میکند.

اصلاح نگرش مردم به معلولان و سالمندان و در نظر گرفتن آنها به عنوان بخشی از جمعیت انسانی جامعه با نیازها و حقوق شهروندی ویژه، دستیابی به محیط زندگی امن و بدون مانع برای افراد دارای توانایی ویژۀ ذهنی ، جسمی و همچنین مناسب‌سازی منازل معلولان از جمله اهداف مهمی است که این مؤسسه دنبال میکند.

مؤسسه محام در تلاش است تا با استفاده از فرصت های فرهنگی و رسانه‌ای‏، اقدامات حقوقی و اداری، فعالیت‌های فنی و مهندسی، و ساخت ابزار ویژۀ ، تحولی در مناسب‌سازی امکانات شهری و دسترس‌پذیری معلولان و سالمندان و همچنین امن و آسان کردن زندگی آنان پدید آورد.

به گزارش آی‌سی‌تی پرس، این مؤسسه برای دستیابی به اهداف بزرگ خود و یاری رساندن به قشر معلول و سالمند جامعه، نیازمند عزم همگانی ، تلاش مردم و نگاه جدی مسئولان است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

26953