۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

بازیهای رایانه‌ای نیازمند برطرف کردن ضعفهای قانونی است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، دکتر محمد مهدی مفتح پس از بازدید از بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای و در جریان قرار گرفتن روند فعالیتهای این بنیاد با اشاره به اهمیت موضوع بازی گفت: از امام صادق (ع) نقل شده که « عَلَيكَ بِالأَحداث» یعنی توصیه کرده‌اند که به افراد در سنین پایین اهمیت بدهیم چرا که شخصیت آنها از سنین پایین شکل میگیرد. بازیها نیز جایگاه مهمی در بین کودکان و نوجوانان دارند که همین عامل باعث میشود مقوله بازیهای رایانه‌ای حائز اهمیت باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه جهت اصلاح قانون در این حوزه گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای میتواند طرحی که معضل بودجه و عوارض بازیهای رایانه‌ای را بطور کلی اصلاح کند ارایه دهد تا توسط بنده و همکاران پس از بررسیهای مورد نیاز در صحن علنی مجلس ارایه شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، در جلسه‌ای با محمد مهدی مفتح دغدغه اصلی خود را اصلاح اقتصاد و قانون بازی در کشور دانست و گفت: پروژه‌های زیرساختی مهمی را برای اصلاح ساختار اقتصاد بازی در دست اجرا داریم. در حالیکه میتوانیم همین بودجه محدود خود را به بازیسازان بدهیم تا بازی بسازند سپس آن را در بوق و کرنا کنیم که از بازیسازان حمایت کرده‌ایم؛ اما نکته آنجاست که در نهایت این بازیها نخواهند فروخت و از نظر تجاری شکست خواهد خورد چرا که ساختار اقتصاد اشکال دارد.

حسن کریمی قدوسی اصلاح زیرساخت را هزینه‌بر دانست و گفت: پروژه‌های بسیاری میتوان در جهت اصلاح زیرساخت اجرایی کرد که متاسفانه بسیاری از آنها با بودجه بنیاد امکانپذیر نیست. بایستی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بازی ورود کند؛ اینکه چرا بخش خصوصی هنوز آنطور که باید ورود نکرده به جدید بودن صنعت بازیسازی در کشور برمیگردد که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ناشناخته است.

وی در مورد ضعف قانونی در عرصه‌های مختلف بازی خطاب به سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارایه کردیم برای دریافت عوارض از فروش بازیهای خارجی در ایران که این عوارض در نهایت خرج حمایت از بازیهای ایرانی شود که دولت آن را نپذیرفت و در مجلس نیز بررسی نشد. پس از برجام ورود بازیهای خارجی بخصوص موبایلی به کشور بسیار زیاد شده و اگر نتوانیم ساختار درستی بچینیم، همین بازیهای موبایلی ایرانی هم نابود خواهند شد. اگر درصدی از عوارض فروش بازیهای خارجی گرفته و خرج حمایت و تبلیغ بازیهای ایرانی کنیم اتفاق خوبی میافتد که امیدواریم با کمک جنابعالی و همکاری نمایندگان محترم مجلس دهم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13421