۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

23 میلیون نفر از جمعیت ایران روزانه 79 دقیقه بازی میکنند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، این گزارش که تحت عنوان «نمای بازار 94» منتشر شده، بعنوان دقیقترین پیمایش آماری در اینباره شناخته میشود که شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران را در اختیار مخاطب قرار میدهد.

برای تهیه‌ این گزارش آماری، اطلاعات آماری از 15 هزار نفر در سراسر کشور تهیه شده و سپس با تجمیع تک‌تک آمارها در دایرک؛ تجزیه و تحلیل دقیقی روی آن انجام شده تا گزارش نهایی تهیه شود. در نتیجه اطلاعات آماری این گزارش از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا قابل استناد است.

در این گزارش به چهار پرسش اساسی زیر درباره بازار بازی کشور پاسخ داده میشود:

  • چه کسانی بازی میکنند؟
  • چگونه بازی میکنند؟
  • چه بازی‌هایی میکنند؟
  • چگونه پرداخت میکنند؟

براساس نتایج این گزارش، 23 میلیون نفر از جمعیت ایران مشغول انجام بازیهای رایانه‌ای هستند و ایرانیان بطور میانگین روزانه 79 دقیقه از زمان خود را صرف انجام بازی میکنند. همچنین طبق این گزارش، از هر 5 خانوار، 4 خانوار حداقل یک دستگاه برای بازی کردن در اختیار دارند.

پلتفرم موبایل با اختلاف زیاد، بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است و 65 درصد مخاطبان بازی در کشور برای بازیهای موبایل پول خرج می‌کنند. پلتفرم رایانه‌های شخصی با 20 درصد و بازیهای کنسولی با 15 درصد رتبه‌های بعدی درآمدزایی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

46676