۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

احداث پارکینگ طبقاتی تمام هوشمند تبریز توسط چینی ها در هاله ابهام

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از پرايس نيوز، مبلغ قرارداد احداث اين پارکينگ طبقاتي که با ظرفيت 432 خودرو به مبلغ 230 ميليارد ريال منعقد شده بود، بيش از 2 برابر رقم توافقات قبلي بوده و حتي شرکتهاي داخلي هم با کمتر از نصف مبلغ فوق متقاضي اجراي اين قرارداد بودند اما مورد بي مهري قرار گرفته اند و کار به طرف چيني واگذار شده که ظاهرا تکنولوژي پايين تری را در اختيار دارد.

در حالي که شرکتهاي توليد پارکينگ مکانيزه داخلي ، در حال تسخير بازارهاي صادراتي خصوصا در خاورميانه هستند، قرارداد بزرگ ترين پارکينگ تمام مکانيزه کشور توسط شهرداري منطقه دو تبريز با شرکت چيني بسته شد و ظاهرا در اين ميان رانت هاي فراواني به مدیران رسیده که بي ارتباط با رخدادهای اخير نبوده است.

به گزارش تبريز بيدار به نقل از تابناک، طي توافقات حاصل شده محل درمانگاه امام رضا شهرداري تبريز واقع در بلوار آزادي، برای احداث مجتمع تجاري خدماتي، درماني ساران به بخش خصوصي خارجي واگذار شد که در اين مجتمع بزرگترين پارکينگ تمام مکانيزه کشور با ظرفيت 432 دستگاه خودرو احداث خواهد شد.

چند ماه قبل 3 تن از مديران ارشد شرکت «پارکينگ گالري» از شهر گوانگچو چين، طي ديداري با دکتر عباس عادلي شهير شهردار منطقه دو کلانشهر تبريز برای احداث بزرگترين پارکينگ مدرن و تمام مکانيزه در جوار کلينيک امام رضا (ع)، گفتگو و توافق کردند.

اين گزارش مي افزايد: با مشارکت و انعقاد قرارداد ما بين شرکت «پارکينگ گالري» چين و شهرداري تبريز؛ پارکينگ جنب کلينيک امام رضا (ع) در 17 هزار متر مربع مساحت، احداث مي شود.

بنابراین گزارش ، اين پارکينگ تمام هوشمند با صرف اعتباري بالغ بر 230 ميليارد ريال و با ظرفيت 432خودرو، در 9 ساختمان مجزا و 22طبقه پارکينگي احداث مي شود که داراي مراکز تجاري و هايپر مارکت نيز خواهد بود.

اين در حالي است که شرکتهاي داخلي که صادرات زيادي هم به کشورهاي رقابتي و سخت پسند خاورميانه دارند، مي توانند اين تعداد پارکينگ را با 110 ميليارد ريال احداث کنند اما بي مهري به توليد داخلي مانع از سپردن اين پروژه به سربازان عرصه توليد کشور شده است.

طي روزهاي گذشته شايعاتي مبني بر لغو اين قرارداد منتشر شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

44296