۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

همایش‌ کارآفرینان موفق با حضور مدیرعامل شرکت گردشگری علی‌بابا برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در ابتدای مراسم مجید حسینی‌نژاد مدیرعامل سامانه‌ی علی‌بابا با معرفی این وب سایت به عنوان رهبر وب‌سایت‌های حوزه گردشگری در بازار ایران گفت: این وب‌سایت خدماتی مانند امکان رزرو، خرید بلیط و جست‌وجوی بلیط‌های سیستمی و چارتر را برای مخاطبان ایرانی مهیا می‌کند. مدیرعامل این شرکت در ادامه‌ی صحبت‌هایش به این موضوع تاکیید می‌کند که امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما و تنوع انتخاب‌ها از جمله مواردی است که مشتری را به سمت علی بابا می‌کشاند.

وی در خصوص ایده‌ی اولیه شکل گیری شرکت سفرهای علی‌بابا توضیح داد که از اهداف اصلی این شرکت این است که تجربه‌ی شایسته‌ی یک سفر را برای هر خانواده‌ی ایرانی به وجود آورد و هر خانواده‌ی ایرانی بداند که می تواند با هر سطح درآمدی به سفر برود.

مجید حسینی‌نژاد در ادامه‌ی صحبت‌های خود در بین دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌ی کارآفرینی با اشاره به این که زمانی که یک کارآفرین موفق باشد، می‌توان به حرف‌های او استناد کرد و از تجربیات او بهره برد، ادامه داد: زمانی‌که یک مجموعه موفق عمل کند، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که این سازمان علاوه بر کارآفرینی موفق، دارای پرسنلی ایده‌پرداز و خلاق است و می‌توان از تجربیات و مشاوره‌های آن فرد بهره برد.

 

 

او با اشاره به تجربیات خود در کسب و کارهای خود، ادامه داد: کسب و کار آنلاین در ایران متاسفانه به بلوغ و رشد کافی نرسیده ‌است و می‌توان گفت حتی آنهایی که ادعا دارند در ایران موفق هستند، در مقایسه با کسب و کارهای اینترنتی مشابه خود در خارج از کشور بسیار ضعیف هستند، چرا که ما به تجربه و مهارت بیشتری نیاز داریم و متاسفانه این امر در کسب و کارهای اینترنتی ایران نادیده گرفته می‌شود.

حسینی‌نژاد در ادامه با تاکید بر استفاده از تجربه‌ی شکست‌های کسب و کارها به خصوص تجارت الکترونیک در راستای کسب موفقیت، اظهار داشت: تجارت الکترونیک بسیار بالا و پایین دارد و قصه‌ی عقب ماندن و حتی شکست شرکت‌های دیگر را بایستی بررسی کرد و از تجربه‌ی آنها درس آموخت تا فعالیت ما به سرنوشت آنها دچار نشود و تا جایی که ممکن است از شکست‌های احتمالی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بایستی شیوه‌ی صحیح کار را در طول کسب و کار خود آموخت، گفت: اینکه قبل از راه اندازی یک تجارت الکترونیک فکر لازم است، حرف صحیحی است اما برنامه‌ریزی دقیق، زمانی لازم است که تجارت شما به رشد کافی رسیده باشد و آن‌ زمان است شما برای توسعه‌ی بیشتر آن و تبدیل شدن به رهبر بازار نیاز به برنامه‌ی مدون کسب و کار دارید، چرا که قبل از وارد شدن به کسب و کار و تجارت، اطلاعات کافی از بازار مورد نظرتان ندارید، چون تجارت الکترونیک دائم در حال تغییر و تحول است.

 

 

جاباما نماد سفر است

محمد طاهری مؤسس و بنیانگذار سامانه‌ی رزرو آنلاین هتل، جاباما، نیز در ادامه‌ی این همایش با اشاره به این موضوع که جاباما محصولی از علی بابا است، گفت: جاباما زمانی شکل گرفت که شرکت سفرهای علی‌بابا تجربه‌های بسیاری از گردشگری و سفر اندوخته بود و ما برای راه‌اندازی جاباما و نام‌گذاری آن نیز از این تجربیات استفاده کردیم؛ به نظر من "جاباما" نماد سفر است.  

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه‌ی جاباما اشاره کرد و توضیح داد: این سامانه در نظر دارد در راستای هدف شرکت گردشگری علی‌بابا ، تمام اقامتگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار دهد و هر خانواده‌ای بتواند برای اقامت با هر میزان درآمدی تجربه‌ی شایسته‌ای از سفر داشته باشد.

محمد طاهری نیز در خصوص طرح و برنامه‌ریزی برای تجارت و توسعه‌ی کسب و کار بر این موضوع تاکید داشت که قبل از راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک نمی‌توان خیلی به طرح اتکا کرد و باید در روند فعالیت به آن رسید و ادامه داد: در مورد سامانه‌ی جاباما باید گفت تا حدی موضوع با شرکت سفرهای علی‌بابا تفاوت دارد چرا که ما قبل از راه‌اندازی این سامانه صنعت و رقبا را خیلی بهتر شناخته بودیم و در مورد رزرو آنلاین هتل مطالعه و تحقیق کافی داشتیم و بعد وارد بازار شدیم، هرچند در فرآیند کار به خیلی از پیشرفت‌ها و تجربیات لازم رسیدیم.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود در خصوص مطالعه و برنامه‌ریزی قبل از کارآفرینی گفت: اگر کارآفرین بخواهد قبل از راه‌اندازی کسب و کار، خود را درگیر عواملی از قبیل طرح و برنامه‌ریزی کند، ممکن است خیلی چیزها را از دست بدهد، چرا که برای ورود به بازار مهم‌ترین نکته، سرعت عمل و زمان حضور در بازار است.

وی در ادامه با اشاره به این موضع که یک کارآفرین برای ورود به حوزه‌ی کسب و کار باید هم ریسک‌پذیر باشد و هم آشنا به بازار، تاکید می‌کند: یک کارآفرین برای حضور بهتر و رشد در بازار خود، نیاز به مطالعه و تخصص دارد، چرا که این دو، بازوی قدرتمند اجرایی یک کارآفرین موفق هستند.

همایش کارآفرینی دانشگاه شریف دوشنبه 10 آبان با حضور کارآفرینان حوزه‌ی گردشگری، اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف در محل این دانشگاه برگزار شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

26561