۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

در آخرین روز فروردین 98 رقم خورد؛ صعود 57 پله‌ای آیفکس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در آخرین روز فروردین 98 شاخص کل فرابورس ایران بیش از 2 درصد افزایش یافت و نماد «مارون» با اهرم مثبت 24 واحدی بیش از سایر نماد‌ها در ایستادن آیفکس در سطح 2477 واحدی در پایان معاملات نقش داشت به‌طوریکه نماد‌های «ذوب» و «زاگرس» در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

رصد سایر نماد‌های فرابورسی بیانگر صدر‌نشینی نماد‌های شرکت‌های قاسم ایران و هتل پارسیان کوثر اصفهان به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و رسیدن عنوان پُر‌بیننده‌ترین‌ها به سه نماد «ذوب»، «سمگا» و «زاگرس» است.

به‌علاوه، امروز شنبه 31 فروردین‌ماه 98 داد‌وستد 110 میلیون سهم به ارزش 349 میلیارد ریال در بازار اول و معامله 503 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 577 میلیارد ریال در بازار دوم به ثبت رسید که نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در ادامه معاملات سهام در روزی که گذشت معامله‌گران شاهد خرید و فروش 542 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 498 میلیارد ریال در بازار پایه بودند.

همچنین بازار ابزار‌های نوین مالی امروز میزبان دادو‌ستد 31 میلیون ورقه به ارزش 3 هزار و 272 میلیارد ریال بود که این میزان حجم و ارزش معاملاتی مربوط به معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF است.

نظرات : 0

ثبت نظر

94264