۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 2 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: محدودیت دسترسی به شبکه های اجتماعی در سریلانکا به دنبال وقوع انفجارها! 

روز گذشته چندین انفجار در پایتخت سریلانکا رخ داد که تلفات زیادی در پی داشت.

اکنون دولت سریلانکا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر فیسبوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و حتی یوتیوب را محدود کرده و ساکنین این کشور تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند به این سایت‌ها سر بزنند.

مشاور رئیس جمهور سریلانکا به خبرنگاران نیویورک تایمز اعلام کرده که ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاملاً به صورت یک جانبه گرفته شده و جلسه‌ای برای وضع قانون آن برگزار نشده است.

این تصمیم بدین علت گرفته شده که در پی انفجارات اخیر، اطلاعات غلط و نادرستی منتشر نشود و سوداگران نتوانند از این موقعیت برای ترویج خشونت، نفرت و نژادپرستی استفاده کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که این محدودیت تا چه زمان ادامه خواهد داشت اما مشخصاً تاریخی برای این موضوع اعلام خواهد شد.

با این اقدام، دولت سریلانکا سعی کرده روندی پیشگیرانه‌ را انتخاب کند تا از وقوع مشکلات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این کشور جلوگیری شود.

..................

 

خبر: استفاده از اسکنرهای پرتوان برای بررسی پیشرفت بیماری ام اس! 

محققان با استفاده از اسکنرهای پرتوان MRI به بررسی وضعیت افراد مبتلا به ام اس پرداختند و توانستند ارتباط مستقیمی بین حجم کلی ضایعات قشری مغز و ناتوانی عصبی شناسایی کنند.

با استفاده از این فناوری می‌توان پیشرفت بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داد.

محققان برای ارزیابی وضعیت 33 داوطلب مبتلا به ام اس از یک دستگاه اسکنر 7-Tesla MRI استفاده کردند.

شدت میدان مغناطیسی این اسکنر بیش از دو برابر اسکنرهای عادی موجود در بازار است.

این دستگاه نسبت به ضایعات قشری، حساسیت بالاتری دارد و نمونه مورد استفاده توسط محققان تعداد زیادی از آسیب‌ها و ضایعاتی را که در مطالعات پیشین از چشم محققان پنهان مانده بود، تشخیص داد.

در واقع محققان با استفاده از این دستگاه توانستند ضایعات جدیدی را که در قشر مغز 25 داوطلب مبتلا به ام اس ایجاد شده بود، شناسایی کنند.

بر اساس این تحقیقات تعداد ضایعاتی که در بخش قشری مغز ایجاد شده است، دو برابر تعداد ضایعاتی است که در ماده سفید مغز شکل گرفته‌اند.

علاوه بر این میزان کل ضایعات قشری، شاخصی از میزان ناتوانی عصبی محسوب می‌شود.

..................

 

خبر: خدمات واقعیت افزوده گوگل برای ترجمه سریع و یافتن رستوران ها! 

گوگل قصد دارد خدمات بیشتری را از طریق فناوری لنز خود در دسترس علاقمندان قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به ترجمه آنی و یافتن رستوران مورد نظر اشاره کرد.

به زودی قرار است فیلترهایی به گوگل لنز افزوده شود که ترجمه سریع محتوای تابلوها و منوها را در محیط اطراف ممکن کند.

با این کار دیگر نیازی به کپی کردن متن به مترجم گوگل و انتظار کشیدن برای ترجمه آن نخواهد بود.

همچنین با ارائه فیلترهایی تازه، یافتن رستوران‌های باب طبع و متناسب با سلیقه هر فرد در اطراف وی تسهیل می‌شود.

گوگل لنز به زودی خدمات خرید هم در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا آنها بتوانند با جستجوی سریع در محیط اطراف، اقلام مد نظر خود را یافته و خریداری کنند.

از این طریق با قراردادن گوشی در برابر اقلام مورد نظر، کلیه اطلاعات مربوط به آنها و نیز قیمت آنها در دسترس قرار می‌گیرد.

..................

 

خبر: پیش بینی شکست ناسا برای اعزام فضانورد به مریخ تا ۲۰۳۳! 

گزارشگران موسسه سیاست علم و فناوری(STPI) به این نتیجه رسیده‌اند که ناسا هیچ شانسی برای انجام یک مأموریت سرنشین‌دار در مریخ تا سال ۲۰۳۳ را ندارد.

موسسه STPI با بررسی اطلاعات موجود نتیجه گیری کرده، ممکن است نخستین مأموریت سرنشین‌دار مریخ در اواخر دهه‌ ۲۰۳۰ انجام شود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست شورای ملی فضایی در هانت‌سویل، آلاباما از ناسا خواسته بود که تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان را به ماه بازگرداند.

به تحلیل گزارشگران، حتی بدون محدودیت‌های مربوط ‌به بودجه، یک مأموریت مداری در مریخ برای سال ۲۰۳۳ نمی‌تواند واقع‌گرایانه باشد.

موسسه STPI برای ارزیابی امکان ارسال انسان به مریخ در سال ۲۰۳۳، گزارش کمپین ناسا، مصاحبه‌ها و سایر اسناد منتشر شده از سوی ناسا و سایر منابع را مورد استفاده قرار داده است.

این موسسه همچنین برآورد هزینه مأموریت مریخ را در سال 2037 به مبلغ 87 میلیارد دلار (FY2017 دلار) تخمین زده است.

..................

 

خبر: ثبت کامنت مشروط به ارائه نام و آدرس می شود! 

دولت اتریش لایحه قانونی را به دولت ارائه کرده که طبق آن افراد قبل از اظهارنظر و ثبت کامنت در وب سایت‌های بزرگ باید نام واقعی و آدرس خود را ثبت کنند.

البته هنوز هم افراد می‌توانند از نام‌های مستعار استفاده کنند، اما اگر مقامات به این نتیجه برسند که کاربری قصد آزار کاربران دیگر را دارد یا قوانین را زیر پا می‌گذارد، به راحتی می‌توانند فرد مورد نظر را شناسایی کنند.

شرکت‌هایی که از این قانون پیروی نکنند احتمالاً با جریمه‌ای ۵۰۰ هزار یورویی روبرو خواهند شد، در صورت تکرار این روند نیز میزان جریمه ۲ برابر خواهد شد.

البته این قانون فقط برای سایت‌هایی اجرا می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار کاربر ثبت شده دارند.

بنابراین درآمد آنها بیش از ۵۰۰ هزار یورو در سال خواهد بود یا آنکه از یارانه‌های مخصوص رسانه استفاده می‌کنند که مبلغ آن بیش از ۵۰ هزار یورو است.

در کنار این موارد سایت‌های تجارت الکترونیک و سایت‌هایی که از این طریق درآمدزایی نمی‌کنند نیز از این قانون مستثنی هستند.

این قانون در صورت تصویب در اتحادیه اروپا از ۲۰۲۰ میلادی اجرا می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

47493