۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

جزییات پذیره‌نویسی بیمه زندگی باران در فرابورس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت‌های تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه سپهر و شرکت پروژه‌های صنعتی ایران متعهدان این پذیره‌نویسی هستند که میزان تعهد هر کدام از این شرکت‌ها 240 میلیارد ریال است.

از دیگر ارکان این پذیره‌نویسی که از سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه 98 به مدت 15 روز انجام می‌شود، می‌توان به شرکت کارگزاری بانک آینده به عنوان عامل، اشاره کرد.

محدوده پذیره‌نویسی برای اشخاص حقیقی حداقل 10 هزار و حداکثر 100 هزار سهم از سهام شرکت بیمه زندگی باران و این بازه برای اشخاص حقوقی حداقل 10 هزار و حداکثر 10 میلیون سهم در نظر گرفته شده است.

نحوه پذیره‌نویسی و سایر جزئیات آن از طریق لینک http://yon.ir/HRIfl قابل مشاهده است.

 

مبادله نیمی از حجم و ارزش مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

 

دومین روز از هفته چهارم اردیبهشت‌ماه با تغییر مالکیت یک میلیارد و 320 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 5 هزار و 867 میلیارد ریال در فرابورس ایران دنبال شد که 55 درصد از این حجم و بیش از 40 درصد از این ارزش مبادلاتی در بازارهای اول و دوم دست به دست شد.

در جریان معاملات امروز 22 اردیبهشت‌ماه شاهد دست به دست شدن 728 میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس بودیم که معامله‌گران با جابه‌جایی این حجم از دادوستدها، ارزش بیش از دو هزار و 400 میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

بازار پایه نیز میزبان دست به دست شدن 518 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 491 میلیارد ریال بود که این حجم از دادوستدها در بیش از 59 هزار نوبت معاملاتی تغییر مالکیت یافت.

در این میان شاخص کل فرابورس با افت 3 درصدی مواجه شد و عمده این کاهش تحت تاثیر منفی از جانب نمادهای «کگهر»، «مارون» و «زاگرس» به ترتیب با 23، 18 و 10 واحد اثر منفی بود.

 

نماد سهامی ذوب‌آهن امروز در حالی‌که پرمعامله‌ترین سهم بازار فرابورس با جابه‌جایی 283 میلیون سهم شناخته شد، بیشترین ارزش معاملات را نیز در میان تمامی نمادهای مورد مبادله در بازارهای فرابورس با ثبت ارزش 481 میلیارد و 860 میلیون ریال به خود اختصاص داد.

نمادهای «نطرین» «غفارس» و «کرمان» به ترتیب متعلق به عطرین نخ قم، شیر پاستوریزه پگاه فارس و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با بیشترین رشد قیمت تا سقف 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت پایانی را نسبت به سایر نمادهای فرابورسی تجربه کردند.

این در حالی است که نمادهای «کگهر»، «سمگا»، «قاسم» و «زاگرس» به ترتیب با بیشترین ریزش قیمت مواجه شدند.

امروز در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در برخی نمادها با افزایش تا سطح 5 درصدی روبه‌رو شد و نماد تسه 9507 متعلق به امتیاز تسهیلات مسکن مهرماه 95 با بیشترین قیمت نسبت به سایر تسه‌ها یعنی 545 هزار ریال خریدوفروش شد.

از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز «اخزا 703» با 23.81 درصد و «اخزا 624» با 23.67 درصد به ترتیب بیشترین نرخ موثر بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی مورد معامله در این بازار را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

88409