۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 28 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: سکونت یک میلیون نفر در مریخ تا سال ۲۰۵۰! 

الون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس ماسک که قصد دارد زمینه را برای سکونت طولانی مدت عده‌ای از مردم زمین روی سیاره مریخ فراهم کند، امیدوار است تا ۳۰ سال دیگر این آرزو به واقعیت بپیوندد.

الون ماسک تاکید کرده که تا سه دهه دیگر سفرهای فضایی منظم به سیاره مریخ ممکن می‌شود و فضاپیماهای پیشرفته به طور مرتب افراد و اقلام مختلفی را بین مریخ و زمین جابجا کرده و سکونت‌گاه‌های خاصی نیز در این سیاره سرخ رنگ احداث می‌شوند.

به گفته وی تا سه دهه دیگر سالانه بیش از ۶۰۰ پرواز به مریخ انجام خواهد شد که این امر به معنای انجام دو پرواز در روز است.

الون ماسک افزوده که البته هدف نهایی، رساندن متوسط تعداد این پروازها به سه مورد در روز است تا هزار پرواز در سال انجام شود. در هر پرواز هم ۱۰۰ تن کالا و نفرات بین زمین و مریخ جابجا می‌شوند.

ماسک در مورد سوخت راکت‌های مریخ نورد گفته که در این راکت‌ها از هیدروژن و اکسیژن استفاده خواهد شد و کمتر از متان و کربن در آنها استفاده می‌شود.

..................

 

خبر: ابداع رباتی که از سطوح زبر و خشن بالا می رود! 

پژوهشگران موسسه فیزیک آمریکا(AIP)، نوعی واحد مکش ابداع کرده‌اند که می‌توان از آن روی سطوح ناملایم نیز استفاده کرد.

ربات یادشده دارای بازوهایی است که به پایه‌هایی بشقابی شکل وصل می‌شوند و  در درون آنها آب به شکلی دورانی حرکت می‌کند.

نحوه حرکت آب و شیوه طراحی پایه‌های بشقابی به شکلی است که اختلاف فشار صفر با دیوار عمودی ایجاد می‌کند و نتیجه این امر چسبیدن محکم ربات به دیوار است.

سرعت حرکت آب در پایه‌های بشقابی شکل بسیار بالاست و نیروی اینرسی آب، فشاری را بر سطح دیوار ایجاد می‌کند که منجر به ایجاد حالت خلاء در زیر پایه بشقابی شکل شده و آن را بدون نگرانی از لق شدن به سطح عمودی می‌چسباند.

قرار است این ربات در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شود که از مدل‌های کوچک آن برای بلند کردن اقلام مختلف و جابجایی آنها و از بزرگترین مدل آن می‌توان برای کمک به انسان برای بالا رفتن از سطوح عمودی استفاده کرد.

..................

 

خبر: توسعه سلول‌های گلبول قرمز ابرانسانی! 

پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا در مطالعه به تازگی موفق به توسعه سلول‌های گلبول قرمز ابرانسانی شده‌اند.

در این روش گلبول‌های قرمز طبیعی خون با مولکول‌های دارویی مصنوعی پر می‌شوند و یک سلول ترکیبی قدرتمند را ایجاد می‌کند که دارو را به مکان‌های خاصی از بدن که پزشکان در نظر دارند، ارسال می‌کند.

سلول‌های قرمز خون اساساً می‌توانند با یک لیپوزوم مصنوعی ابتدا خالی و سپس پر شوند و می‌توانند انواع مختلفی از مولکول‌های دارویی را درون خود قرار داده و به محل مورد نظر ارسال کنند.

محققان این روش را سلول‌های قرمز خون ابر انسانی نامیده‌اند؛ آنها می‌توانند به عنوان ناقلین عالی برای ارسال دارو به درون بدن عمل کنند و به گونه‌ای مخفی عمل کنند که سیستم ایمنی بدن انسان را دور بزنند.

..................

 

خبر: سریع‌ترین ذره چرخان جهان ساخته شد!

محققان دانشگاه پوردو یک نانو ذره به شکل دمبل ابداع کرده‌اند که تحت تاثیر دو نیروی نور مختلف که در اتاق خلاء با آن برخورد می کنند، با سرعت خارق العاده ای در هر دقیقه ۳۰۰ میلیارد بار می چرخد.

این درحالی است که مته دندانپزشکی با سرعت ۵۰۰  تا ۶۰۰ هزار بار در دقیقه می چرخد؛ محققان امیدوارند از یافته های تحقیق شان برای اندازه گیری تاثیرات کوانتومی مانند اصطکاک در خلا استفاده شود.

پژوهشگران برای چرخاندن نانوذره دو لیزر به آن تاباندند که یکی از آنها ذره را در مکان خود حفظ می کرد و دیگری آن را می چرخاند؛ هنگامیکه نور از لیزر به شی برخورد می کرد، نوعی نیرو به عنوان فشار اشعه ای از آن خارج می شد.

به طور معمول چنین نیرویی بسیار ضعیف است؛ اما در خلاء که اصطکاک بسیار اندکی وجود دارد، چنین نیرویی می تواند شی را با سرعت خارق العاده ای به حرکت در بیاورد.

این نانوذرات از سیلیکا ساخته شده و می‌تواند به عنوان حساس‌ترین حسگر گشتاور جهان عمل کند.

..................

 

خبر: پرچمدار جدید هوآوی با ۷ دوربین در راه است!

یکی از کارشناسان فناوری تصاویری از پرچمدار آینده هوآوی یعنی p۴۰ فاش کرده که نشان می دهد این دستگاه ۷ دوربین دارد.

این گوشی احتمالا مانند سامسونگ و رقبای دیگر دارای ۵ حسگر دوربین پشتی است؛ این دوربین ها درون یک ماژول برجسته پشت موبایل قرار دارند و قابلیت های مختلفی از جمله یک لنز تله فوتو و یک لنز اولترا واید خواهند داشت.

احتمالا یکی از دوربین ها دارای زوم ۱۳ برابری است؛ ۲ دوربین دیگر نیز جلوی دستگاه نصب می شوند.

رندر منتشر شده نشان می دهد ۲ سوراخ روی نمایشگر قرار دارد که نشان دهنده مکان دوربین سلفی است؛ غیر از  بریدگی هایی که حامل دو حسگر هستند، این نمایشگر بدون لبه خواهد بود.

همچنین در پرچمدار آینده هواوی دکمه های تنظیم صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه در کنار دستگاه قرار دارند، جک هدفون دیده نمی شود و به نظر می رسد موبایل با استفاده از یو‌اس‌بی‌سی شارژ می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

78805