۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

GOLDEN NEWS/ خبرهای طلایی ‌چهارشنبه ۲۸ تیر

ICTPRESS - خبرهای طلایی امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ به اطلاع شما مخاطبان عزیز میرسد.

 


ICTPRESS گزارش میدهد:
 

 

خبر: رونمایی ال‌جی از نرم‌افزار هوش مصنوعی
گروه ال‌جی، نسخه ارتقا یافته از نرم‌افزار هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد که می‌تواند در واحدهای کسب و کار مختلف خود از دستگاه‌های الکترونیکی تا مواد شیمیایی، استفاده شود.
نرم افزار Exaone ۲.۰ ال‌جی، نسخه ارتقا یافته مدلی است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و می‌تواند تصاویر را درک کرده و اطلاعات را به زبان کره‌ای و انگلیسی، فرا بگیرد. نسخه جدید با استفاده از حدود ۴۵ میلیون تز و امتیاز انحصاری و ۳۵۰ میلیون تصویر، آموزش داده شده است.
ال‌جی مدعی است این مدل دو زبانه جدید، این شرکت را جلوتر از همتایان داخلی مانند سامسونگ و هیوندای قرار می‌دهد.
دانشمندان ال‌جی نشان دادند این نرم افزار چگونه در وضعیت‌های مختلف کار می‌کند. در یک مورد، نرم افزار Exaone، مکالمات میان یک کارمند مرکز تماس و یک مشتری که از ایراد ماشین لباسشویی شکایت داشت را به صورت لحظه‌ای، تحلیل کرد. همچنین شعارهای جذابی برای تبلیغات آرایشی، پیشنهاد کرد.
ال‌جی قصد دارد از امسال، این نرم افزار را در صنایع مختلف از جمله مراقبت بهداشتی و انرژی پاک عرضه کند. عامه مردم هم می‌توانند به بعضی از ویژگی‌های این نرم افزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.
این شرکت قصد دارد این نرم افزار را با زیرمجموعه‌هایی مانند غول باطری "ال جی چم" و سازنده نمایشگر "ال جی دیسپلی" توسعه دهد. 
..................

خبر: ربات کروی خودکار برای عملیات نجات و جستجو!
یک شرکت آمریکایی، نوعی ربات خودران ابداع کرده است که به یک توپ بزرگ شباهت دارد و می‌تواند از روی موانع پرواز کند.

شرکت «روولوت رباتیکس»(Revolute Robotics) واقع در آریزونا، یک ربات هیبریدی متحرک خودران ارائه کرده که مانند یک قفس چرخان و کروی است و می‌تواند مانند یک مولتی‌کوپتر پرواز کند یا با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپی گیمبال به هر جهتی بچرخد.
اسکلت بیرونی سبک‌وزن این ربات می‌تواند تا حدودی تغییر شکل دهد که آن را به یک ضربه‌گیر کوچک برای فرود آمدن تبدیل می‌سازد و کمک می‌کند تا همان طور که توپ رباتیک در زمین‌های ناهموار غلت می‌زند، می‌لغزد و می‌پرد، تجهیزات الکترونیکی کلیدی را از لرزش بیش از اندازه دور نگه دارد.
قفس بیرونی، یک کُره خوب برای چهار ملخ با اندازه مناسب ایجاد می‌کند که در حالت پرواز استفاده می‌شوند. این یک امتیاز ایمنی به شمار می‌رود که کار کردن توپ رباتیک را در نزدیکی انسان ممکن می‌سازد. با وجود این، توپ رباتیک هنوز هم سنگین‌تر از آن است که روی سر انسان رها شود.

 


این ربات به گونه‌ای ساخته شده است که خودکار باشد و تا جایی که ممکن است غلت بزند اما می‌تواند از قابلیت‌های پروازی خود نیز برای بالا رفتن از موانع یا کمک کردن به گیمبال‌ها در بالا رفتن از سطوح شیب‌دار استفاده ‌کند. حالت پرواز، باتری را پنج برابر سریع‌تر از حالت چرخیدن می‌سوزاند.
شرکت روولوت رباتیکس امیدوار است ابتدا یک نمونه کاملا توسعه‌یافته را به عنوان یک ربات بازرسی خودکار برای فضاهای محدود بفروشد و با بارگیری دوربین یا حسگر قابل تنظیم کردن، آن را به خطوط لوله‌کشی بفرستد. حالت پرواز به ربات امکان می‌دهد تا به راحتی از بخش‌های عمودی لوله بالا برود. این کاری است که ربات‌های چرخ‌دار نمی‌توانند انجام دهند. در نهایت، این ربات را به عنوان یک پهپاد خودکار امنیتی توسعه دهد و کاربردهای نظامی احتمالی را بررسی کند.
کاربردهای بالقوه‌ای نیز برای این توپ رباتیک در معدن‌کاری وجود دارد؛ از جمله ارزیابی یکپارچگی ساختاری معدن‌های قدیمی‌تر، عملیات جستجو و نجات، خنثی‌سازی بمب و هر کاری که ممکن است به جلوگیری از قرار گرفتن انسان در خطر کمک کند.
..................

خبر: تسهیل ارسال پیام به مخاطبان ناشناس در واتس‌اپ
واتس‌اپ به تازگی ویژگی جدیدی را اضافه کرده که به کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان اجازه می‌دهد به مخاطبان ناشناس بدون نیاز به ذخیره کردن شماره تماس آنها، پیام ارسال کنند.
هدف از این ویژگی، فراهم کردن راهی خصوصی و راحت برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره تلفن مخاطبان ناشناس در گوشی است. این ویژگی اکنون برای کاربرانی قابل دسترسی است که نسخه‌های اندروید و iOS این اپلیکیشن را به‌روزرسانی می‌کنند.
برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید روی دکمه "آغاز چت جدید" در فهرست چت زده و شماره ناشناس را در نوار جستجو وارد کنند. واتس‌اپ ابتدا شماره تلفن را در فهرست مخاطبان کاربر و سپس خارج از فهرست مخاطبان، جستجو می‌کند.
واتس‌اپ با فراهم کردن امکان جست و جوی شماره تلفن بدون ذخیره آن، یک لایه اضافی حریم خصوصی ایجاد کرده و تجربه ارسال پیام را راحت‌تر می‌کند.
این به‌روزرسانی، ارتباطات کسب و کارها با مشتریان را مستقیم و کارآمدتر می‌کند و کسب و کارها می‌توانند فورا به درخواست‌های مشتریانشان پاسخ داده و مساعدت شخصی فراهم کرده و روابط قوی‌تری را بنا کنند.
این ویژگی برای کسب و کارهای کوچکتر، فریلنسرها یا کارآفرینانی که از واتس‌اپ برای ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود.
همچنین واتس‌اپ مشغول کار برای معرفی ویژگی‌های جدید دیگر برای غنی کردن تجربه کاربرانش است. بعضی از ویژگی‌های آینده شامل آواتارهای متحرک، پیشنهاد استیکر بر اساس ایموجی‌ها و مخفی کردن شماره تلفن است. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

65455