۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

GOLDEN NEWS/ خبرهای طلایی چهارشنبه ۲۹ آذر

ICTPRESS - خبرهای طلایی روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ به اطلاع شما مخاطبان عزیز میرسد.

 


ICTPRESS گزارش میدهد:


خبر: رونمایی گوگل از هوش مصنوعی VideoPoet برای ساخت ویدیو

گوگل ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام VideoPoet معرفی کرده است که می‌تواند بر اساس ورودی متن، ویدیو تولید کند؛ این ابزار می‌تواند انواع مختلفی از ویدیوها از جمله فیلم‌های کوتاه و موزیک ویدیو و حتی ویدیوهای پیچیده‌تر را ایجاد کند.

از حدود یک سال پیش، وب‌سایت‌هایی دردسترس قرار گرفته‌اند که می‌توانند تصویری را بر اساس ورودی متن کاربر تولید کنند؛ اکنون گوگل این قابلیت را به سطح بالاتری برده است.

بر اساس اطلاعیه‌ گوگل، VideoPoet مدل زبانی بزرگی است که روی مجموعه‌ای از داده‌های عظیم متنی و تصویری آموزش دیده است؛ در نتیجه، این مدل رابطه‌ بین متن و ویدیو را می‌تواند درک و ویدیوهایی تولید کند که هم منسجم و هم ازنظر بصری جذاب باشند.

یکی از نکات جالب درباره VideoPoet، توانایی آن در تولید ویدیوهای طولانی است؛ این مدل می‌تواند با کنار هم قرار‌دادن کلیپ‌های کوتاه، ویدیوهای چند‌دقیقه‌ای ایجاد کند؛ بدین‌ترتیب، می‌توان از VideoPoet برای ساخت ویدیوهای پیچیده‌تر و متنوع‌تر استفاده کرد.

همچنین، از VideoPoet برای ویرایش ویدیوهای از یش‌ساخته‌شده می‌توان استفاده کرد؛ برای مثال، می‌توانید از این ابزار برای اضافه‌کردن انیمیشن به تصویر ثابت یا تغییر سبک ویدیو بهره بگیرید. این موضوع VideoPoet را به ابزاری قدرتمند برای ویرایش ویدئو تبدیل می‌کند؛ حتی برای افرادی که تجربه‌ی زیادی ندارند.

یکی دیگر از کاربردهای ابزار جدید گوگل، استخراج صدا از کلیپ‌های ویدیویی است؛ گوگل هنوز در حال کار روی VideoPoet است، اما این ابزار هم‌اکنون هم توانسته نتایج چشمگیری را به‌همراه داشته باشد.
..................

خبر: سایبرتراک می‌تواند قایق شود!

اعلام جدید ایلان ماسک به این نکته اشاره دارد که تسلا به زودی بسته‌ای را ارائه می‌دهد که وانت برقی سایبرتراک (Cybertruck) را قادر می‌سازد به عنوان یک قایق واقعی استفاده شود.

ایلان ماسک در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی X(توییتر سابق) نوشت: ما یک بسته مدرن ارائه می‌کنیم که سایبرتراک را قادر می‌سازد حداقل ۱۰۰ متر را در آب به عنوان یک قایق طی کند.

این اعلام هیجان انگیز درست پس از اولین عرضه وانت‌های سایبرتراک عنوان شده است که به شکل رسمی از اول دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شد و انتظار مشتاقان را پایان بخشید.

ماسک بیش از یک سال قبل از عرضه‌ این وسیله‌ نقلیه در نوامبر (آبان و آذر)، نوشته بود: سایبرتراک به اندازه کافی ضد‌آب خواهد بود که بتواند به عنوان یک قایق عمل کند. سایبرتراک می‌تواند از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی دریاهایی که خیلی متلاطم نیستند عبور کند.

طراحی عجیب‌و‌غریب سایبرتراک، آن را به‌شدت از پیکاپ‌های الکتریکی رقیب متمایز می‌کند، اما داشتن توانایی شناور بودن، این منحصر‌به‌فرد‌بودن را به سطح جدیدی می‌برد.

هیچ زمان مشخصی در مورد اینکه کی ممکن است یک سایبرتراک بتواند روی آب شناور باشد ذکر نشده است. رونمایی سایبرتراک چهار سال طول کشید و احتمالاً شناور شدن آن به زمان زیادی نیاز دارد.
..................

خبر: تسخیر آشپزخانه‌ها با هوش مصنوعی و ربات‌ها!

یک رستوران رباتیک افتتاح شده که در آن بازوهای رباتیک و هوش مصنوعی همه کارها را از جمله سرخ کردن سیب زمینی و کباب کردن برگر انجام می‌دهند.

شعبه جدید رستوران "CaliExpress by Flippy" به‌زودی افتتاح می‌شود و مشتریان می‌توانند روی یک نمایشگر سفارش خود را ثبت کنند و در مرحله بعد ربات‌ها را هنگام آماده کردن برگر و سیب زمینی سرخ کرده تماشا کنند؛ در این فرایند هیچ انسانی دخالت نمی کند.

این رستوران با کمک بازوهای رباتیک فلیپی کار می‌کند که روی ریل‌هایی از یک بخش به بخش دیگر می‌روند و سبد سیب زمینی های سرخ کره را پر می کنند و تکان می‌دهند تا روغن اضافه آنها را بگیرند.

سیستم‌های هوش مصنوعی گوشت گاو تازه را چرخ می‌کنند، سپس بر کباب کردن گوشت‌ها نظارت می کنند. بازوهای ربات فلیپی کاردک خود را روی برگرها می‌گذارند و مطمئن می‌شوند که هر کدام دقیقاً پخته شده است و در مرحله بعد ربات ها برگرها را همراه سبزیجات روی نان‌ قرار می دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

66271