۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تیر

تفاهم‌نامه همکاری توسط سازمان نصر تهران و اتاق بازرگانی برای داوری پرونده‌ها امضا شد

ICTPRESS - تفاهم‌نامه همکاری مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران، امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ امضا شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هدف از امضای این تفاهم‌نامه، داوری و رسیدگی به شکایات قراردادهای تجاری و بازرگانی با استفاده از داورهای تخصصی هر دو مرکز است.

علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این مراسم گفت: مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران خدماتی از جمله حل و فصل اختلافات به صورت قطعی و لازم الاجرا، ارائه نظریه مشورتی حقوقی، ارائه نظریه مشورتی فنی و کارشناسی به  فعالان این صنف ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت‌های زیادی داریم اما جزیره‌ای کار می‌کنند، افزود: امروز سعی کردیم با امضای این تفاهم نامه، تعامل بیشتری را  با بخش خصوصی و همچنین دولتی به ‌خصوص با اتاق بازرگانی به نفع صنف ایجاد کنیم؛ امیدواریم این مرکز داوری‌ها انتقال تجربیات داشته و بتوانند به لحاظ دانش و تجربیات در این حوزه تعامل داشته باشند.

وی گفت: تخصص سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای مرکز داوری سازمان در حوزه فناوری اطلاعات، می‌تواند به عنوان یک بازوی مؤثر و قوی در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و اختلافات این حوزه عمل کند.

در این نشست حمیدرضا علومی رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اهمیت صنعت فناوری اطلاعات و از طرفی حدوث اختلاف در قراردادهای بازرگانی غیرقابل انکار است؛ بنابراین مرکز داوری اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند تا از تخصص و تجربه‌های مشترک بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مزیت‌های داوری در اختلافات قراردادها نسبت به دادگاه‌ها گفت: در این زمینه می‌توان به مزیت‌هایی از جمله سرعت رسیدگی، تخصصی بودن، کاهش هزینه‌ها، محرمانگی و پیش‌بینی‌پذیری اشاره کرد.

وی افزود: با این همکاری می‌توانیم در مواردی که هر یک از ما به داور خارجی نیاز داشتیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم و امید است امضای این تفاهم‌نامه آغاز فصل جدید همکاری‌های پربار و پرثمر میان دو سازمان باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

49642