۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تیر

رئیس هیأت مدیره شاتل: تولیدکنندگان داخلی مودم نمی‌توانند انتظار مردم و بازار را برآورده کنند

ICTPRESS - رئیس هیات مدیره شاتل با اشاره به وضعیتی که برای مودم‌های فیبرنوری ایجاد شده است، گفت: ما هنوز از نظر مودم‌های ONT و OLT چالش داریم و تولیدکنندگان داخلی نتوانستند قیمت و کیفیت مورد انتظار مردم و بازار را ارائه کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نشست خبری مدیران شرکت شاتل روز یکشنبه دهم تیرماه در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ با حضور محمدحسن شانه‌ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل، حسین میرطاووسی عضو هیأت مدیره نماوا و آرش کریم‌بیگی مدیرعامل شاتل‌موبایل برگزار شد.

شانه‌ساززاده در این نشست اظهار داشت: شاتل امسال پس از ۱۸ سال عدم حضور، به نمایشگاه الکامپ آمده و دلیل این حضور، معرفی کردن پروژه فیبرنوری به مردم است که از سوی این شرکت در حال اجراست.

وی درخصوص وضعیت فعلی این پروژه گفت: پروژه فیبرنوری دو قسمت اساسی دارد؛ یک قسمت بحث Home Pass است. یعنی مشترکینی که فیبر از فاصله ۳۰۰ متری آنها عبور می‌کند و ما این قابلیت را داریم که ظرف یک ماه به آنها سرویس بدهیم. یعنی از زمانی که مشترک ثبت‌نام و هزینه را پرداخت می‌کند ظرف یک ماه باید سرویس مشترک تحویل داده شود. این پروژه در مشهد پیشرفت بسیار خوبی داشته است و بعد از آن قم را هم کاملا پوشش دادیم. قسمت دومی که در حوزه فیبر است بحث Home Connected است. یعنی مشترکینی که به فیبر متصل می‌شوند و مهمترین چالش ما در این قسمت عبور از دیوار خانه‌های شهروندان است و مردم در این زمینه گاهی همکاری نمی‌کنند.

رئیس هیات مدیره شاتل تصریح کرد: هرچند اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای توسعه پروژه فیبر نوری صورت‌ گرفته است اما میزان استقبال از این پروژه و استفاده از آن توسط مردم قابل توجه نیست.

 

قیمت‌های شاتل رقابتی است

شانه‌ساززاده با اشاره به تمرکز شاتل روی سرویس‌های فیبرنوری گفت: قیمت و کیفیت فیبرنوری این شرکت در مقایسه با DSL بسیار رقابتی است. یعنی با توجه به اینکه بیش از صد برابر، سرعت ADSL افزایش دارد اما قیمت با درنظر گرفتن سرعت و کیفیت بسیار کمتر از سرویس ADSL محاسبه می‌شود. ضمن اینکه ما هزینه‌های مازادی که با مخابرات پرداخت می‌کردیم را نداریم و به همین دلیل سرویس‌هایی مانند نماوا،‌ شبکه‌های صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی ایرانی یا سرویس‌های ویدیو استریمینگ را روی فیبر رایگان عرضه می‌کنیم.

وی در ارتباط با سرویس‌های ارائه شده در گروه شاتل گفت: ما تنها اپراتوری در ایران هستیم که سرویس صوتی و داده را هم به صورت ثابت و هم به صورت موبایل عرضه می‌کنیم. یکی دیگر از حوزه‌های کاری ما بحث نماوا است که سرمایه‌گذاری چشمگیری در آن انجام شده است.

 

شاتل امسال وارد بورس می‌شود

رئیس هیأت‌مدیره شاتل از برنامه ورود این شرکت به بورس خبر داد و گفت: شاتل قطعاً برنامه ورود به بورس دارد و پس از هموار شدن این مسیر، نماوا و شاتل‌موبایل هم وارد بورس خواهند شد چون اعتقاد داریم وقتی یک شرکت بزرگ می‌شود، حق مردم است که بتوانند با آن مشارکت کنند و از مزایای این شرکت بهره‌مند شوند. بعد از نیمه دوم سال وارد فرابورس می‌شویم و بعد هم وارد بورس خواهیم شد.

 

شاتل‌موبایل بیش از ۱٫۷ میلیون مشترک دارد

آرش کریم‌بیگی مدیرعامل شاتل‌موبایل، ضمن معرفی این اپراتور به‌عنوان یک اپراتور MVNO که تنها اپراتوری است که سرویس‌ تلفن همراه، ثابت، پلتفرم VOD و… را در خود ارائه می‌کند اعلام کرد که در حال حاضر تعداد مشترکین شاتل‌موبایل از ۱٫۷ میلیون مشترک گذشته است که این تعداد ۱۴ برابر سایر تعداد مشترکین سایر دارندگان پروانه MVNO است.

وی در ادامه به مزایای سیم‌کارت‌های شاتل‌موبایل اشاره کرد و گفت: شاتل‌موبایل ارزان‌ترین سرویس مکالمه و پیامک در میان اپراتورهای کشور را دارد، هم‌چنین در حالی که سایر اپراترورها ۳۶ بسته اینترنتی ارائه می‌کنند، شاتل موبایل ۶۷ بسته اینترنتی دارد که بسته‌های حجیم‌تری نسبت به بسته‌های اینترنتی بقیه اپراتورها است.

کریم‌بیگی با تأکید بر اینکه شاتل‌موبایل سعی دارد سرویس‌هایی را ارائه کند که در کشور وجود ندارد، توضیح داد: دو محصول‌ جدید این اپراتور از سوی کمیسیون تنظیم مقررات مجوز گرفته و در انتظار تأیید نهایی برای اجرایی شدن است. یکی از این محصولات جدید mask sms است که در آن ارسال‌کنندگان پیامک انبوه به جای یک شماره با نام مشخص آن‌ها در پیامک نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، پیامک‌های انبوهی که مردم دریافت می‌کنند امن‌تر می‌شود و به‌ویژه در مورد خدمات بانکی می‌تواند به کاهش فیشینگ و کلاهبرداری منجر شود. البته با مانع‌تراشی‌ سایر اپراتورها هنوز این سرویس راه‌اندازی تجاری نشده است.

محصول دیگر شاتل‌موبایل امکان ترابردپذیری است که به مشترکان اجازه می‌دهد بدون تغییر دادن شماره موبایل خود سرویس خود را از یک اپراتور به اپراتور دیگر منتقل و از سرویس‌های اپراتور جدید استفاده کنند. به گفته کریم‌بیگی، در مورد همراه اول این موضوع انجام شده و شاتل‌موبایل امیدوار است سایر اپراتورها هم با اجرای تعهدات پروانه‌ای خود این امکان را برای شاتل‌موبایل فراهم کنند.

وی همچنین درخصوص خدمات این اپراتور گفت: شاتل‌‌موبایل تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و تنها ارائه‌‌دهنده سیم‌کارت هوشمند در ایران است که امکان اتصال خودکار به شبکه هرسه اپراتور دارای شبکه رادیویی را برای مشترکان سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و سرویس‌‎های ترکیبی FMC را عرضه می‌‎کند.

مدیرعامل شاتل‌موبایل امکان ترابردپذیری را از ویژگی‎های شاتل‌موبایل عنوان و بیان کرد: این ویژگی  به مشترکان اجازه می‌دهد بدون تغییردادن شماره موبایل، سرویس خود را از یک اپراتور به اپراتور دیگر منتقل و از سرویس‌های اپراتور جدید استفاده کنند.

حسین میرطاووسی عضو هیأت مدیره نماوا نیز در این نشست خبری به دستاوردهای این پلتفرم نمایش خانگی که از سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده و از سال ۱۳۹۵ در دسترس عموم قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: نماوا تا امروز ۶۵ سریال ساخته و با رکورد ۶۰۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت اول سریال قورباغه از این نظر رکوددار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

27706