۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مخابرات استان خراسان رضوي و عدم رعايت قانون

به گزارش خبرنگارICTPRESS ؛ شركت مخابرات استان رضوي طی چند روز گذشته دسترسی شرکت های PAP را به سامانه درخواست رانژه و جمع آوری خطوط تلفن مشترکان اینترنت پرسرعت بسته است. این در حالی است که حسن رضوانی، دوازدهم شهریور طی نامه ای خطاب به مدیر عامل مخابرات ایران تاکید کرده است که طبق مصوبه کمیسیون 97، شرکت های مخابراتی موظف اند دسترسی شرکت های مخابراتی به سامانه درخواست امکانات را بدون هیچ تبعيضی فراهم کند.
اما با این همه، شرکت مخابرات استان خراسان رضوی، تنها دسترسی شرکت هایی را باز گذاشته است که حاضر شوند هزینه های غیرقانونی رانژه را بپردازند.
براساس  اين گزارش با وجود آن كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و شوراي رقابت، شركت  مخابرات ايران  را از ادامه اين روند به شدت پرهيز داشته اند؛ شركت هاي مخابراني استان ها همچنان به بهانه عدم مشخص بودن تعرفه خطوط  ران‍ژه ؛ سرويس لازم را در اختيار شركت هاي PAP قرار نمي دهند.
يادآور مي شود،  مشكلات شركت هاي PAP  با شركت هاي مخابرات استاني بيشتر در استان هايي است كه بيشترين ضريب نفوذ را دارند.
از سوي ديگر ،  چندي پيش ، مهندس حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صراحتا اعلام كرد: بی توجهی به قیمت آماده سازی خطوط تلفن کاربران برای اینترنت پرسرعت (ران‍ژه) باعث شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت مخابرات ایران را 3 میلیارد تومان جریمه کند.
وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با در نظر گرفتن شرایط رقابتی میان شرکت‌های فعال در این زمینه تلاش دارد تا مسایل موجود را بررسی و عادلانه ترین تصمیم را اتخاذ کند.
پيش از اين رييس شوراي رقابت نيز و تاكيد كرد كه  بدون مجوز شورای رقابت، شرکت مخابرات ایران،حق افزایش تعرفه خطوط رانژه برای ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان را ندارد.
وي گفت: شرکت مخابرات ایران موانعی را برای شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ایجاد می‌کند و پيش بيني كرد كه  با ادامه این روند شرکت مخابرات، خود متحمل خسارات سنگینی می‌شود.
لازم به ذکر است شرکت های ندا در استان تهران از 14 تیرماه امسال درخواست رانژه را به "سیستم اتوماسیون درخواست و برقراری سرویس‌های شرکت مخابرات " منتقل کرده‌اند اما از دوازدهم مردادماه دسترسی سامانه شرکت‌هایی که قیمت‌های رانژه را نپذیرفته اند قطع شده است.
به گفته مديران شركت هاي PAPمشكلات اين شركت ها  با شركت هاي مخابراتي روزانه بوده است، و ادعا مي كنند مخابرات مي خواهد در بازار  ارائه سرويس اينترنت  بتواند پيشتاز باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

83417