۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

راهکار امنیتی کسپرسکی برای سازمان‌های کوچک و متوسط به ایران آمد

به گزارش ICTPRESS ؛ نشست خبری شرکت پارس آتنا دژ دیروز با حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برگزار شد، در ابتدای این نشست باقر بحری رییس هیات مدیره پارس آتنا دژ در مورد فعالیت‌های شرکت گفت: ما سعی کردیم از طریق آتنا در فعالیت‌های شبکه‌ای و تجهیزات شبکه و از طریق شرکت پاد در بخش امنیت شبکه در بازار حضور داشته باشیم.
در ادامه این نشست گلمر بحری، مدیر عامل پارس آتنا دژ با اشاره به تهدیدات زیادی که طی یک سال اخیر گریبانگیر سازمان‌ها و نهادهای داخلی شده است، گفت: طی یکسال اخیر پنج تهدید بسیار بزرگ که همگی به صورت هدفمند و به منظور مختل کردن سیستم‌های اطلاعاتی و نظارتی تولید شده است، گریبانگیر سازمان‌های کشور شد که از ویژگی‌های این تهدیدات می‌توان به مختص بودن آنها به سازمان خاص یا کشور ما اشاره کرد.
وی افزود: این تهدیدات به دلیل کم‌خرج بودن، ریسک کم، پراثر بودن تخریبات و همچنین آسان بودن ضربه‌زنی یکی از اولویت‌های خرابکاران به حساب می‌آید. متاسفانه در حال حاضر تعدادی از این ویروس‌ها ناشناخته باقی مانده و به دلیل امنیتی بودن تخریب‌های صورت گرفته اطلاعات دقیقی در مورد نحوه حمله و تخریب‌های صورت گرفته از سوی این تهدیدات در دست نیست.
وی با بیان اینکه ما به دلیل تحریم‌ها متاسفانه نمی‌توانیم به راحتی با سایر کشورها در مورد تهدیدات مشاوره کنیم گفت: متاسفانه به دلیل وابستگی زیاد کاربران ایرانی به فناوری‌های دیجیتال و همچنین دانش کم امنیتی آنان و حتی آشنا نبودن کاربران به اصول ابتدایی همواره مورد تهدیدات سایبری قرار می‌گیریم.
وی افزود: دانش کم امنیتی در سازمان‌های کوچک خصوصی وضعیت بدتری دارد. این شرکت‌ها به دلیل اینکه یا به صورت پیمانکاری در سازمان‌های بزرگ یا به صورت زیرمجموعه سازمان‌های بزرگ در حال فعالیت هستند تهدیدات بزرگی برای سازمان‌های بزرگ محسوب می‌شوند.بحری یکی از عواملی را که در حال حاضر موجب کاهش ضریب امنیت در سیستم‌های خانگی و اداری شده است افزایش قیمت نرم‌افزارهای امنیتی به دلیل بالا رفتن نرخ ارز دانست و گفت: در حال حاضر بالا رفتن قیمت ارز موجب شده تا قیمت نرم‌افزارهای ضد ویروس افزایش چشمگیری داشته باشد و کاربران ترجیح دهند از نرم‌افزارهای قفل شکسته و یا محصولات کم کیفیت استفاده کنند.
همچنین نبود مدیر شبکه و یا وجود مدیر شبکه با دانش نا کافی و همچنین نامناسب بودن ساختار شبکه در این سازمان‌ها از دیگر مشکلات موجود در سازمان‌های کوچک و متوسط است و باید راهکاری برای حل مشکلات امنیت شبکه و اطلاعات این سازمان‌ها ارائه کرد.
در ادامه بحری از راهکاری که شرکت کسپرسکی برای این سازمان‌ها ارایه داده است خبر داد و گفت: Kaspersky Small Office Security  (KSOS) نخستین بار در سبد محصولات تحت شبکه و سازمانی کسپرسکی قرار گرفته است. با توجه به ویژگی شبکه‌های کوچک و متوسط (تعدادکم کامپیوتر درحد 5 تا 25 عدد به همراه حداقل یک سرور)، KSOS به عنوان نخستین محصول امنیتی ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار ایران و جهان عرضه شده است. پیش ازاین آنتی‌ویروس‌ها برای شبکه‌های بزرگ و یاکاربران خانگی ارایه می‌شدند و هیچ یک از این دو راهکار مناسب شرکت‌های کوچک نبود. این محصول با حدود 40 درصد کاهش قیمت برای سازمان‌های کوچک وارد بازار شده است.
وی در مورد قابلیت‌های محصول جدید کسپرسکی گفت: این نرم‌افزار سریع نصب می‌شود و نسخه کاربری آن به مراتب سبک‌تر از نسخه فعلی کسپرسکی جهت سازمان‌هاست. در نتیجه سرعت سیستم را کند نمی‌کند. این محصول تمام امکانات اصلی نسخه سازمانی کسپرسکی «Open Space Security» را داراست و امکان پیشتیبان‌گیری و رمزگذاری به طور انحصاری در این نرم‌افزار موجود است. به این ترتیب از سرقت، از دست رفتن یا خرابی اسناد و سوابق مهم و محرمانه جلوگیری می‌شود. KSOS رابط کاربری بسیار ساده‌تری نسبت به نسخه تحت شبکه کسپرسکی دارد و راهبری آن توسط افراد غیر متخصص میسر است.
قابلیت مدیریت و به‌روزرسانی متمرکز تمامی سیستم‌ها و سرورهای دیگر ویژگی منحصربه‌فرد این محصول است.
در ادامه این نشست خاوری مدیر فنی پارس آتنا دژ از محصول جدید کسپرسکی تحت عنوان Kaspersky Security for Virtualization خبر داد و گفت: با توجه به رونق استفاده از کامپیوترها و سرورها در تمامی سطوح سازمان‌ها، تهیه تعداد بالای سیستم بسیار پر هزینه و غیرقابل توجیه است. به همین دلیل راهکارهای مجازی به منظور استفاده بهینه از منابع سخت‌افزاری سیستم‌ها برای چندین کامپیوتر ارایه شده‌اند.
براساس تحقیقی در انگلستان، تنها 41 درصد از متخصصان حوزه IT، دانشی ابتدایی یا قابل قبول از شبکه‌های مجازی دارند. این در حالی است که استفاده از راهکارهای مجازی ‌سازی بسیار پرکاربرد شده‌اند.
مزایای راهکارهای مجازی، صرفه‌جویی درسیستم‌ها و سرورهای فیزیکی و به طور مثال استفاده مشترک از منابع یک سرور فیزیکی برای چندین سرور مجازی است. نکته قابل توجه این است که سیستم‌های مجازی نیز مانند کامپیوترهای فیزیکی ممکن است آلوده شوند. راهکار جدید و ویژه کسپرسکی برای شبکه‌های مجازی، قابلیت‌های پرکاربردی دارد که از آن جمله می‌توان به قابلیت مدیریت توسط کنسول مدیریتی آنتی‌ویروس کسپرسکی اشاره کرد. این نرم‌افزار از Vmware و Citrix پشتیبانی می‌کند و همچنین به عنوان یک سرویس از نصب جداگانه آنتی‌ویروس برای تک‌تک سرویس‌ها جلوگیری می‌کند.
در ادامه این برنامه گلمر بحری در پاسخ به این سوال که کسپرسکی در مواجه با تهدیدات گسترده چه اقداماتی کرده است گفت: همکاری ایران برای دادن اطلاعات بسیار ضعیف بوده که این موضوع به امنیت ملی کشور بستگی دارد که این اطلاعات به خارج درز پیدا نکند. اما در مورد همکاری کسپرسکی این شرکت اعلام آمادگی کرده تا برای حل این مشکل یک تیم تخصصی به ایران اعزام کند که این پیشنهاد از سوی دولت رد شده است.
وی همچنین از نرم‌افزارهای ضدویروس برای تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خبر داد و گفت: با رشد روزافزون تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند کسپرسکی راهکارهای امنیتی ویژه این وسایل را ارائه کرده است. کاربران می‌توانند با رجوع به سایت این شرکت www.athena.irاین محصولات و دیگر محصولات کسپرسکی را خریداری کنند.مدیرعامل پارس آتنا دژ در ادامه در پاسخ به این سوال که پارس آتنا چه سیاست‌هایی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کسپرسکی در ایران دارد گفت: ما با ارایه سرویس‌های ارزش افزوده برای مشتریان خود سعی کردیم قدم‌های بلندتری برای گرفتن سهم بیشتری از بازار برداریم. همچنین با کانال‌های فروش خود در شهرستان‌ها ارتباطات قوی برقرار کرده‌ایم و با برگزاری کلاس‌های ویژه حس وفاداری را در مورد مشتریان خود تقویت کنیم. این شرکت سعی کرده با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در خصوص امنیت، سطح دانش مشتریان خود را افزایش دهد.
وی در ادامه افزود: ما سعی کردیم با نمایندگان خود به صورت ریالی کار کنیم تا آنها را از تزلزل‌های بازار ارز دور نگهداریم.

نظرات : 0

ثبت نظر

72169