۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

برگزاري الكامپ در شرايط فعلي مصيبتی بزرگ است

به گزارش ICTPRESS ، پس از ذکر این جمله از زبان آزاده داننده ، دبیر کل سازمان نیز گفت : در شرايط فعلي برگزاري الكامپ يك مصيبت بزرگ است، چرا كه شرايط اقتصادي آن متناسب با شرايط صنعت IT كشور نيست به همين دليل ما هنوز به نتيجه‌ مشخصي نرسيده‌ايم كه امسال بايد حضورمان در اين بخش چگونه باشد.
اما برگزاری الکامپ با تولی گری سازمان همان جلب توجه خاص دولت و دستگاه ها به برگزاری این چنین نمایشگاهی بود که در دورانی اتفاق افتاد و همین کفایت می کند.
وي در عين حال عنوان كرد: اعتقاد ما بر اين بود كه شايد بخش خصوصي حضور بهتري در اين بخش داشته باشد. البته در دوره‌هاي قبلي برگزاري اين نمايشگاه توسط سازمان نظام صنفي حداقل حسني كه داشت آن بود كه توجه ساير دستگاه‌ها را به اين نمايشگاه جلب كرد.
قمي دبیرکل سازمان به ذكر توضيحاتي درباره‌ بحران ارز پرداخت و يادآور شد: ممكن است بحث تخصيص ارز بخشي از صنف كه صداي بلندتري هم دارند را ارضاء كنند، اما اين‌گونه نيست كه همگان با اين موضوع خرسند و خشنود شوند و ما به دنبال اولویت ها برای این موضوع هستیم و موضوع را از بانک مرکزی پی گیری می کنیم.
در کنفرانس خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در شرایطی که برخی شایعات مبنی بر دلایل کم کاری سازمان و فضای بسته فعالیت و برخی مناسبات کاری موجبات استعفای برخی اعضا را فراهم کرده است ، مسئولان سازمان به ارائه سخنانی در دفاع از فعالیت های شایان توجه خود در سازمان پرداختند .
آزاده داننده - رييس سازمان نظام صنفي، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طي يكسال گذشته عنوان كرد: شايد در حال حاضر در يكي از دوره‌هاي پيچيده حيات اجتماعي قرار داشته باشيم و از نظر اقتصادي، اجتماعي و سياسي وضعيت خاصي را تجربه كنيم.
وي ادامه داد: زمان جنگ وضعيت ما مشخص بود، اما اكنون در شرايطي قرار داريم كه اگرچه به شيوه‌ جنگ‌هاي سنتي برخورد نمي‌شود، اما به هرحال محيطي بسيار متغير، پرتنش را تجربه و تحمل مي‌كنيم و در اين شرايط فعاليت اقتصادي بسيار سخت و به دنبال آن فعاليت صنفي هم با دشواري‌هاي متعدد مواجه شده است، به همين دليل بايد به شرايط هم توجه داشته باشيم و انتظارات را متناسب با موقعيت در نظر بگيريم.
داننده در بخش ديگري ازصحبت‌هاي خود به اهداف در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و افزايش سهم GDP، افزايش سهم صادرات غيرنفتي و افزايش سهم توليد محصولات امنيتي را از مواردي برشمرد كه مي‌توانند نوعي محرك براي بخش خصوصي به‌شمار آيند.
وي درباره بحران مديريتي در سازمان نظام صنفي گفت : گاه ممكن است عده‌اي براين باور باشند كه استعفاهايي كه در سازمان صورت مي‌گيرد، به دليل مخالفت‌هاي جناحي است، اما من با قطعيت مي‌گويم كه ما در سازمان نظام صنفي رايانه‌اي سابقه‌ مخالفت جناحي با هيچ يك از اعضا را نداشته‌ايم.
داننده ادامه داد: از جانب ما مطلقا اين‌گونه نيست كه بخواهيم فضايي ايجاد كنيم كه عده‌اي از همكاري باز بمانند. ما به عنوان اعضاي هيات مديره تمام تلاش خود را كرديم تا اتفاقات اين‌گونه نباشد، اكنون هم اگر عده‌اي استعفا مي‌دهند فكر نكنيد تنها يك دليل خاص دارد چرا كه مجموعه‌اي از عوامل و اتفاقات است كه دست به دست هم مي‌دهند.
حميدرضا قمي - دبيركل سازمان نظام صنفي، گفت: اگر در ارتباط با اين استعفاها نوشته‌هاي افراد ملاك قرار گيرد به خوبي در مي‌يابيم كه براساس دلايل شخصي اين اتفاق رخ داده و هيچ كجا سيستم مديريتي در اين استعفاها نقش نداشته است. به همين دليل فكر مي‌كنم بهتر است نوشته‌ها را ملاك قرار دهيم، چرا كه بحث بر روي شنيده‌ها اقدام درستي نيست.
وي در ادامه با بيان اين‌كه هيات مديره چندين بار تلاش كرد كه افراد از استعفاي خود صرفه‌نظر كنند، ياد‌آور شد: اين نمي‌شود كه يك سيستم با هر اعتراضي شيوه‌ تصميم‌گيري خود را عوض كند.
قمي در عين حال اظهار كرد: طي هفته‌هاي اخير سه استعفا به دست هيات مديره سازمان نظام صنفي رسيده كه از اين ميان فقط متن يكي از استعفاها منتشر شده است.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود يادآور شد: اینکه جناح‌بندي در سازمان نظام صنفي وجود دارد واقعيت عيني ندارد. در واقع اولين هدفي كه افراد را در اين سازمان گرد يكديگر جمع كرده است، اهداف اقتصادي مشترك است .
آزاده داننده در خصوص عدم ابلاغ حكم رييس جمهور براي رئيس جديد سازمان نظام صنفي توضيح داد: اگر اعتقاد رييس جمهور بر اين بودكه اين مكانيزم خوب عمل نمي‌كند مي‌توانستند حكم را به نفع جناح مقابل ابلاغ كنند.
قمي هم در اين باره اظهار كرد: پيگيري‌هاي ما گوياي آن است كه هنوز اين موضوع به دفتر رياست جمهوري نرسيده است.

درباره سازمان نظام صمفی رایانه ای کشور
در اجرای ماده 12 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و حمایت عملی از حقوق یادشده درآن، با تلاش بی وقفه‌ی دست‌اندرکاران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، جهت نظم بخشی و ساماندهی فعالیت های تجاری رایانه ای مجاز، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف تنظیم گری مناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکت موثر در ساماندهی امور تجاری رایانه ای براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای
اسلامی) و آیین نامه مصوب هیات وزیران (مصوب 24/4/1383) از تیرماه سال 1384 فعالیت خود را آغاز نمود و با ادغام انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران به عنوان سازمانی مردم نهاد در شش سال گذشته در این زمینه فعال بوده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

95686