۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

نشست خبری نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برگزار شد

به گزارش ICTPRESS ؛ نشست خبری این رویداد فرهنگی-هنری در خانه هنرمندان برگزار شد و شورای سیاست گذاری این جشنواره به ذکر توضیحاتی درباره روند برگزرای آن پرداختند.
در این نشست دکتر علیزاده –رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال-با بیان اینکه توفیقی حاصل شده که از چند ماه گذشته مقدمات برگزاری جشنواره فراهم شود گفت: جلسات مختلفی را در سه ماه اخیر برگزار کرده ایم و در حال برنامه ریزی هستیم.
وی یکی از مشکلاتی که در حوزه تلفن همراه وجود دارد را بحث محتوا دانسته و اظهار کرد:موضوع محتوا و نداشتن کیفیت لازم از معضلات مهم در این حوزه محسوب می شوند که ما را به این موضوع رهنمون کرد که در این بخش فعالیت خود را آغاز کنیم و برای جمع آوری آثار مختلف در این حوزه اقدام کنیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر این که این جشنواره مخاطبانی با سلیقه های مختلف را در بر می گیرد،اظهار امیدواری کرد: برگزاری موفق اولین دوره این جشنواره شروع خوبی برای سال های بعد آن باشد.
اما در ادامه این نشست دکتر سید فربد ناصرآبادی -رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره -به ذکر توضیحاتی درباره روند برگزرای جشنواره پرداخت و عنوان کرد: اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در دو بخش رقابتی و چند بخش جنبی از اول تا چهارم اسفند ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.
 وی با اشاره به حمایت های وزارت ارشاد از این جشنواره اظهار کرد :صاحبان اصلی این رویداد هنری مردم کشور محسوب می شوند و طرح این موضوع یک شعار نیست چرا که به شخصه به خاطر ندارم که جشنواره ای مخاطبان خود را تا این اندازه از میان مردم انتخاب کرده باشد.
ناصرآبادی با بیان اینکه در ایران بیش از پنجاه میلیون کاربر تلفن همراه وجود دارد اظهار کرد: از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه ، ایران یکی از کشورهای صدرنشین و مثال زدنی است و این ظرفیت ایجاب می کند که متناسب با حجم کاربران از نظر فرهنگی هم به این موضوع پرداخته شود چرا که هر یک از کاربران تلفن همراه می توانند منبعی برای تولید حجم بالایی از محتوا باشند.
 ناصرآبادی در بخش دیگری از این نشست به بحث جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد که با حضور حامیان مالی بخش خصوصی جوایز دیگری نیز به جوایز اصلی افزوده شود.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در ارتباط با نحوه بازبینی آثار این جشنواره اظهار کرد: پیش بینی شده است که با توجه به حجم بالای آثاری که ارسال می شوند بازبینی به صورت روزانه انجام شود.
 وی در پاسخ به سوالی که درباره برگزاری این جشنواره در سطح بین الملل مطرح شده بود اظهار کرد: از سال آینده قرار است این جشنواره در سطح بین الملل برگزار شود و برای برگزاری دوره های بعدی در این سطح تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شده تا جشنواره اعتبار لازم را برای برگزاری در سطح بین الملل داشته باشد.
فرجاد خوشبین دبیر جشنواره هم در ادامه ی این نشست به ارائه ی توضیحات دیگری پرداخت و با بیان اینکه پیش از این جای خالی جشنواره ای با موضوع تلفن همراه در کشور حس می شده، اظهار امیدواری کرد که در این رویداد فرهنگی هنری با صورت گرفتن حمایت های لازم طرح هاو ایده های اولیه به مرحله اجرا درآیند و این جشنواره در هر دوره بتواند گامی رو به جلو بردارد.
خوشبین در ادامه از اعلام اسامی هیات داوران این جشنواره در آینده نزدیک خبر داد و از مهرداد اسکویی به عنوان دبیر بخش فیلم و از دکتر مهدی مقیم نژاد به عنوان دبیر بخش عکس این رویداد فرهنگی-هنری نام برد.
 وی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی ، نشست های تخصصی، حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال و میزگردهای تخصصی به عنوان سایر بخش ها ی این جشنواره خبر داد.
حمید خانی مدیر اجرایی جشنواره هم در این نشست عنوان کرد: در بخش های اصلی این جشنواره آثاری که به وسیله تلفن های همراه ساخته شده اند مورد بررسی قرار می گیرند و در بخش ویژه، آثاری که با دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای ساخته شده اند به شرطی که با موضوع تلفن همراه باشند مورد پذیرش و بررسی قرار خواهند گرفت.
 وی در ادامه یادآور شد: اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در شهر تهران برگزار می شود اما برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته تا آثار این جشنواره در چند استان دیگر هم به نمایش درآیند.ارسال آثار نیز از طریق پایگاه اینترنتی این جشنواره به آدرس www.tfpf.mobi صورت خواهد گرفت و پس از برگزاری جشنواره آثار راه یافته به این جشنواره روی این پایگاه قابل ارائه هستند و در نهایت یک جایزه هم به فیلم منتخب مخاطبان سایت تعلق خواهدگرفت.
اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از تاریخ اول تا چهارم اسفندماه امسال در شهر تهران برگزار خواهدشد وعلاقه مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی –هنری می توانند آثار خود را در بخش رقابتی از 15 مهر ماه لغایت دهم دی ماه به پایگاه اینترنتی این جشنواره ارسال کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

92932