۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

اپراتورهاي کابلي اروپا در مورد رشد باند وسيع خوشبين هستند

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛ از آنجاکه بازار خدمات کابلي سنتي به سرعت در حال رشد است و به مرز اشباع نزديک مي‌شود، اپراتورهاي سرتاسر اروپا براي تداوم رشد در آينده به توسعه حوزه‌هاي تجاري جديد همچون باندوسيع، تلفن موبايل و خدمات B2B يا عمده‌فروشي به عنوان محرک اصلي رشد روي آورده‌اند.
بر اساس نظرسنجي که شرکت مشاوره‌اي Solomon انجام داده است، باندوسيع همچنان منبع اصلي رشد درآمد اپراتورهاي کابلي محسوب مي‌شود و پس از اينکه اپراتورهاي کابلي چندين سال با کاهش درآمد ARPU خدمات اينترنتي مواجه بوده‌اند، هم‌اکنون مي‌توانند با عرضه خدمات پرسرعت‌تر اين درآمدها را تثبيت کنند. پيش‌بيني مي‌شود که پهناي باند تا سال 2014 تا دوبرابر افزايش يابد و تقريبا نيمي از مشترکان باندوسيع به سرعت 50مگابيت بر ثانيه يا بيشتر دسترسي داشته باشند.
از سوي ديگر، خدمات موبايل و B2B يا عمده‌فروشي نيز به عنوان فرصت‌هاي جديد رشد درآمد براي اپراتورهاي کابلي محسوب مي‌شوند، چنانکه پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2014، سهم درآمد خدمات موبايل تا دو برابر و سهم خدمات عمده‌فروشي يا شرکتي تا يک‌سوم افزايش يابد.
به گزارش طيف،‌ نتايج نظرسنجي شرکت Solomon نشان مي‌دهد که گرايش به سمت عرضه خدمات تلويزيوني افزايش يافته است. براي اولين مرتبه، اپراتورها پيش‌بيني مي‌کنند که ضريب نفوذ خدمات تلويزيوني پايه کاهش مي‌يابد و خدمات IPTV يکي از فاکتورهاي اصلي روي آوردن مشترکان به استفاده از ساير خدمات است که دليل آن نيز تبليغات گسترده و قيمت‌گذاري جذاب خدمات از سوي فعالان حوزه IPTV است.
بنابراين، اکثر اپراتورها عرضه خدمات تلويزيوني جديد يا جعبه‌ مبدل‌هاي نسل جديد (STB) را به عنوان راه‌کاري براي مقابله با اين شرايط آغاز کرده‌اند. برخي از اپراتورها نيز قصد دارند تا خدمات OTT خود را عرضه کنند و برخي ديگر نيز قصد دارند قابليت‌هاي OTT را به محصولات خود اضافه کنند.
شايان ذکر است که گروه علمي تحليلي طيف قصد دارد همايش "خدمات چندرسانه‌اي باندوسيع: از سياست‌گذاري تا اجرا" را در 8آبان ماه 91 برگزار نمايد که از محورهاي اصلي آن،‌ بررسي روند توسعه فناوري‌ها و خدمات چندرسانه‌اي و همچنين،‌ بررسي موانع توسعه آن است. علاقمندان به کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.teyf.ir مراجعه كنند يا با شماره 88513810 تماس حاصل كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

32580