۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

دسترسی به جی میل در ایران بدون فیلترشکن

به گزارش ICTPRESS، سخنگوی قوه قضاییه هم در این باره گفت: مشکل فنی ای که برای جی میل پیش آمده بود اکنون رفع شده است و دیگر محدودیتی ندارد.
به گزارش ICTPRESS؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا گوگل فیلتر و محدوده شده و یا جی میل مسدود شده و یا سایت یوتیوب فیلتر است یا خیر؟ گفت: آمریکایی ها اقدام بسیار زشتی انجام دادند و به اشرف مخلوقات و نبی اکرم (ص) اهانت شد که دولت آمریکا نیز از آن حمایت کرد و احساسات مسلمانان جریحه دار شد.
وی افزود: در پی آن نامه ای نوشته و درخواست شد که سایت یوتیوب فیلتر شود اما چون قبلاً این سایت را گوگل خریداری کرده بود وقتی وزارت مربوطه می خواست این سایت را فیلتر کند در جی میل گوگل نیز اخلال ایجاد شد.
محسنی اژه ای گفت: در واقع درخواست فیلترینگ برای مسدود کردن یوتیوب بود و هدف فیلتر کردن این سایت بود اما از لحاظ فنی وقتی می خواستند آن را فیلتر کنند برای جی میل نیز مشکلی پیش آمد.
وی اضافه کرد: اما چهارشنبه هفته گذشته کارگروه فیلترینگ تشکیل جلسه داد و مطرح شد که با امکانات فنی موضوع را بررسی کنند و اکنون مشکل جی میل برطرف شده و سایت یوتیوب کماکان فیلتر است.
محسنی اژه ای گفت: زمانی که قانون جرایم فیلترینگ در تیرماه سال 88 تصویب شد هنگام تصویب این قانون ، 12 نهاد و دستگاه را به عنوان عضو این کارگروه در نظر گرفت که اکنون از این 12 عضو شش عضو مربوط به وزارت ارشاد ،‌ ارتباطات ، علوم ، اطلاعات ، دادگستری و آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: همچنین صدا و سیما ، نیروی انتظامی ، سازمان تبلیغات اسلامی و دادستانی کل که ریاست این کارگروه را بر عهده دارد و عضو قضایی آن است از دیگر اعضای این کارگروه هستند.
محسنی اژه ای اضافه کرد: وقتی اقدامی در این خصوص صورت می گیرد طبیعتاً اقدام جمعی است و تمام جوانب را در نظر می گیرند.

این درحالی است که به گزارش ICTPRESS ، معاون وزیر ارتباطات در نشست خبری چند روز گذشته در خصوص اظهار مشکلات فنی در مسدود شدن جی میل گفت : هیچ مشکل فنی وجود ندارد و کسانی که مدعی وجود مشکلات فنی در فیلتر شدن جی میل هستند آن را با وزارت ارتباطات مطرح کنند تا متخصصان نیز پاسخ دهند. البته حکیم جوادی گفت که گوگل برای ارائه سرویس های خود در ایران با ما وارد مذاکره نشده و مجوز نگرفته است.

هم اکنون دسترسی به سرویس جی میل برای کاربران ممکن شده و سرویس یوتیوب شرکت گوگل که پیش از این نیز برای کاربران اینترنت در ایران فیلتر شده بود همچنان مسدود است و این در حالی است که کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ دستور رفع فیلتر پست الکترونیک جی میل را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

85531