۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

تعداد شهرهای تحت پوشش LTE ایرانسل به 39 شهر رسید

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایرانسل، شبکه نسل سوم تلفن همراه این اپراتور نیز همزمان با رشت، در شهرهای بندرانزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و چابکسر به بهره‌برداری رسید.
پس از اخذ پروانه رسمی ارتقا شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G باند پهن همراه در بیش از 160 شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهر رشت مرکز استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
ایرانسل در استان گیلان
مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت خدمات این اپراتور در استان گیلان گفت: در حال حاضر شهرهای رشت، بندرانزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و چابکسر تحت پوشش 3G ایرانسل قرار دارند و شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان، تحت پوشش 4G ایرانسل نیز قرار گرفته است.
علیرضا قلمبر دزفولی تصریح کرد: 52 شهر، 1354 روستا و 975 کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی استان گیلان تحت پوشش خدمات ایرانسل است و بیش از 1 میلیون و 600هزار مشترک در این استان دارد.
دزفولی پوشش جمعیتی شبکه ایرانسل در گیلان را ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت ایرانسل 364 آنتن BTS در این استان دارد و میزان بهره‌گیری از طرح جزیره هوشمند ایرانسل در این استان 90 درصد است.
وی ادامه داد: درحال حاضر مرکز اختصاصی خدمات ایرانسل گیلان در شهر رشت دایر است.
دزفولی درباره ویژگی‌های استان گیلان نیز گفت: این استان با 14هزار کیلومتر مساحت و همجواری با بزرگترین دریاچه جهان جمعیتی معادل 2.5 میلیون نفر، دومین استان کشور از نظر تراکم جمعیت است. همچنین استان گیلان سالانه پذیرای بیش از 11 میلیون نفر گردشگر و بیش از 120هزار نفر دانشجو است.
وی افزود: گیلان یکی از قطب‌های اصلی کشور در زمینه‌های گردشگری، زراعت و شیلات است.
دزفولی به شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گیلان با دارا بودن بیش از 2 میلیون مشترک تلفن همراه، بیش از 80 درصد ضریب نفوذ تلفن همراه، بیش از 40 درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت، بیش از 360هزار کاربر اینترنت همراه، بیش از 300هزار کاربر اینترنت پهن باند ثابت و بیش از 40 درصد ضریب نفوذ اینترنت، بیست و دومین استان ایران از نظر ضریب نفوذ ررتکاربر اینترنت و هشتمین استان از نظر تعداد کاربر اینترنت و اینترنت همراه است.
همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت بالاتر از میانگین کشور است، در حالی که این استان از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه در سطح میانگین کشوری است.

نظرات : 0

ثبت نظر

53196