۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

مصوبات جلسه شورای سیاست گذاری همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

به گزارش ICTPRESS به نقل از « پایگاه خبری سومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت »  ، این جلسه با حضور « مهندس علیرضا فیض بخش »ریاست ستاد حمل و نقل سوخت کشور و رییس سومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت،« مهندس علی فلاح »دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دبیر همایش و برخی از مدیران و نمایندگانی از نهادهای دولتی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت نیرو ، سازمان بیمه سلامت و ... برگزار شد .
در این جلسه که با هدف بررسی شاخص دفاتر , سازمان ها و کارگروه های مورد تقدیر درهمایش، بررسی شاخص طرح های قابل رونمایی در همایش، بررسی موضوع تقدیر ازشرکت های خصوصی که خدماتشان در دفاتر مورد استفاده قرار می گیرد وشاخص آن، بررسی بودجه همایش و همچنین بسته های حمایتی دستگاه هایعضو شورای سیاست گذاری برگزار گردید شاخص هایی جهت ارزیابی دستگاه ها جهت تقدیر در این همایش مقرر شد.بر اساس این مصوبه، برخی از معیارهایی که به عنوان شاخص هایاصلی برای ارزیابی دستگاه ها مشخص گردید عبارتند از :
انعقاد تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین اجرای تفاهم نامه های انجام شده، گستره ارائه خدمات بر اساس تفاهم نامه ( تعداد دفاتر مجری طرح )،اتصال دستگاه به درگاه ملی دفاتر پیشخوان، تعداد خدمات ارائه شده توسط دستگاه ، نسبت خدمات واگذار شده به کل خدمات قابل واگذاری، ارزش گذاری خدمات ارائه شده ( بر اساس درآمد زایی , مدت زمان , پیچیدگی , اصلی بودن و فرعی بودن خدمت ,میزان افزایش خدمات رسانی دفاتر و ... که در کارگروه فرعی باید بررسی شود.
در همین راستا امتیازاتی برای هرکدام از این شاخص ها برای تعیین رتبه دستگاه های مجری تعیین شد. همچنین امکانات رفاهی دفاتر، عدم سوء پیشینه و عدم تخلف، میزان خدمات قابل ارائه توسط دفتر ،رضایتمندی مشتریان از دفتر ( تکریم ارباب رجوع) ، همکاری با بازرسان ، رضایتمندی دستگاه ها از دفتر به عنوان شاخص های ارزیابی دفاتر برتر در این همایش تعیین شد.
بر اساس این گزارش در این جلسه دفاتر برتر به سه بخش کلان شهر ها , شهر ها و روستاها تفکیک گردیده و مقرر شداعلام 9 دفتر برتر (از هر بخش 3 دفتر) در دستور کار همایش قرار گیرد . کار گروه های برتر نیز بر اساس شاخص هایی از قبیل « تعداد و گستره خدمات، تشکیل منظم جلسات، میزان تعامل با کانون و متوسط زمان حل مشکلات » مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
شورای سیاست گذاری سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بررسی طرح های قابل رونمایی را به عنوان طرح ملی در دستور کار قرار داد و مقرر کرد ازطرح های نوآورانه و خلاق و« برای اولین بار اجرا شده » تقدیر به عمل آید.این شورا در همین راستا طرح« واگذاری تبادل مکاتبات الکترونیکی به دفاتر خدمات الکترونیک مبنی برکاهش مصرف کاغذ و مکاتبات اداری و کمی سازی طرح و تعیین اثر گذاری درساختارسازمانی دولت و مراجعات دولتی را بررسی نموده و مقرر کرد این طرح به عنوان یکی از طرح های برتر در همایش رونمایی شود.
همچنین تقدیر از شرکت های خصوصی که خدماتشان در دفاتر ارائه می گردد با دو رویکرد تقدیراز مجموعه هایی که تاثیر گذاری مناسبی در تحقق دولت الکترونیک داشته اند و تقدیر از مجموعه هایی که پشتوانه دفاتر بوده اند ودر تسهیل خدمات دفاتر تلاش کرده اند در دستورکار این همایش قرار گرفت.
در پایان این نشست قرار شد itc روستایی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در غالب طرحی به عنوان الگو به سازمان ملل معرفی شود.جلسه آتی شورای سیاست گذاری سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت روز چهارشنبه 20 اسفندماه برگزار خواهدشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

33332