۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

استقبال ایران و کره جنوبی از گسترش همکاری در عرصه ICT

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،‌ در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، مهندس محتشمی با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی روابط بین دو کشور، بر اهمیت گسترش همکاریهای همه جانبه به ویژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد.
وی افزود: همکاریهای تخصصی دو کشور در زمینه ICT در گذشته بیشتر در لایه پایین دستی بوده ولی ظرفیت‌های بالای دو کشور ایجاب میکند این همکاریها در چارچوب طرح‌های راهبردی از جمله سرمایه‌گذاری مشترک در راستای توسعه صنعت حوزه IT و ICT گسترش یابد.
در ادامه دکتر شرافت به تجربه کافی و بالای کره در عرصه گسترش شبکه‌های ICT اشاره کرد و خواستار گسترش همکاری دو کشور به ویژه در رابطه با ارائه خدمات باند پهن، سرویس‌های ارزش افزوده در پلت فرم موبایل، بهره‌گیری از ظرفیتهای نیروی انسانی جوان در توسعه ICT، اشتغالزایی و همکاری همه جانبه در زمینه تحقیق و توسعه شد.
دکتر هوانگ چانگو رئیس مخابرات کره (KT) نیز، با اشاره به پیشرفت‌های آن کشور در عرصه‌های ICT به ویژه در رابطه با سرعت بالای اینترنت و ارائه خدمات نسل پنجم G5 از گسترش همکاری بین دو کشور در عرصه ICT استقبال کرد.
وی به شناخت خود از زیرساخت‌های ارتباطاتی ایران اشاره کرد و گفت: باید اساس همکاریهای دو کشور متناسب با نیازهای یکدیگر به ویژه اشتغالزایی برای جوانان و در چارچوب ''برنامه کسب و کار آینده ICT '' تعریف شود.
هوانگ چانگو همچنین با اشاره به غنی بودن منابع طبیعی در ایران به برنامه‌ریزی در تلفیق و همگرایی منابع طبیعی و تکنولوژی ICT پرداخت و افزود: برای مثال می‌توان به صرفه‌جویی در منابع طبیعی از طریق ICT در شهرهای هوشمند اشاره کرد.
رئیس مخابرات کره گفت: باید جزئیات این ایده‌ها در مذاکرات کارشناسی بین دو کشور دنبال شود و طرف کره‌ای آماده همکاری راهبردی با ایران به ویژه با بخش‌های خصوصی و اپراتورهای ایرانی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

82034