۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

رضایت 60 درصدی افرادی که در سامانه 195 ثبت شکایت کردند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر فرنقی زاد عنوان کرد: سامانه 195 بیش از 836 هزار تماس را پاسخگو بوده که حدود 97 درصد در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند و 17 هزار 500 تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواستها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از 94 درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده که از این نظر یک رکورد محسوب میشود.
وی خاطر نشان کرد: در این میان بیش از 60 درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است، پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشتند.
فرنقی زاد گفت: در بین اپراتورهای ارتباطی در سال 94، از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواستهای ثبت شده در این سامانه، شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) 57 درصد، رایتل 50 درصد و ایرانسل 44 درصد رضایت مردم را کسب کردند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی افزود: همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها / شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول، مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل 97 درصد و ایرانسل 96 درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شدند.
فرنقی زاد افزود: همچنین در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات / درخواستهای ثبت شده، شرکت داده پردازی فن آوا با 89 درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با 77 درصد و داده گستر عصر نوین با 70 درصد قرار دارند.
وی اظهار داشت: از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و آسیا تک با 100 درصد، شاتل با 8/99 درصد و داده پردازی فن آوا با 6/99 درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.
سامانه195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت، پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواستهای ملاقات با وزیر است.

نظرات : 0

ثبت نظر

28474