۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

تبیین نقشه راه توسعه دولت الکترونیکی استان البرز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان البرز با حضور مهندس جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر براری، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز برگزار شد که در آن برنامه ها و اهداف استان البرز برای توسعه دولت الکترونیکی تشریح شد.
براساس این گزارش، مهندس نصرالله جهانگرد در این کارگروه با بیان این که رویکرد ما در استقرار دولت الکترونیکی پیاده سازی یک سیستم متمرکز و یکپارچه با پیکربندی منسجم است خاطر نشان کرد: با وجود فعالیت های صورت گرفته در توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان البرز این استان از ظرفیت لازم در راستای توسعه خدمات و سرویس های الکترونیکی بهره مند است.
وی ادامه داد: استان البرز به جهت پیوستگی فرهنگی و اجتماعی که با پایتخت دارد ظرفیت بهره گیری از امکانات تهران را داشته و بخش خصوصی نیز در این استان مانند استان تهران میتواند از این قابلیت بهره لازم را ببرد.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان این که حدود 70 درصد سرویس های فناوری اطلاعات مکان محور هستند، گفت: استانداری البرز با وجود بهره مندی از اطلاعات جامع از وضعیت این استان و شناسایی نیازهای آن در توسعه خدمات دولت الکترونیکی نقش بسزایی دارد و میتواند در طراحی استراتژی اقتصادی البرز، دستگاههای دولتی و بخش خصوصی را به خوبی یاری دهد.
وی با بیان این که رویکرد اصلی ما از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک به تحقق برنامه های کشور در راستای پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: خلق ثروت از زیر ساخت های ایجاد شده با رویکرد توسعه کسب و کار های نوین را در این استان با شتاب بیشتری دنبال می کنیم.
نصراله جهانگرد همچنین بر تمرکز آموزش به منظور توانمند سازی مدیران فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت: بدین منظور تاکنون اقدامات منسجمی در تمام استانها از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت گرفته که کماکان با انسجام بیشتری دنبال میشود.
در ادامه این کارگروه، دکتر مرتضی براری  معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی استان البرز خبر داد و گفت: با توسعه ارتباطات زیر ساختی، این استان میتواند در سال جاری به رتبه زیر پنج در شاخص IDI دست یابد.
وی با بیان این که پوشش دهی نسل سوم و چهارم  شبکه تلفن همراه استان به زودی تکمیل میشود گفت: در زمینه توسعه دیتا نیز با  همکاری بخش خصوصی تحولاتی در این استان خواهیم داشت و با وجود تمام این برنامه ها وضعیت ارتباطی این استان تا پایان نیمه اول به حد مطلوب کشوری خواهد رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

19946