۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

دیدار واعظی با وزیر امور خارجه لیتوانی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، اين ديدار عصر دیروز شنبه 8 خردادماه در محل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد.
در اين ديدار دكتر واعظي ضمن ابراز خرسندي از سفر وزير امور خارجه ليتواني گفت: روابط ايران و ليتواني همواره يك روابط خوب و مثبت بود و در اين راستا ايران اولين كشورهايي بود كه استقلال ليتواني را به رسميت شناخت.
واعظي در ادامه با تاكيد بر لزوم ترميم روابط بين ايران و ليتواني بعد از برجام گفت: ايران علاقمند است روابط خود را با اتحاديه اروپا و اعضاي اين اتحاديه از جمله ليتواني گسترش دهد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با يادآوري جايگاه شانزدهم ليتواني در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در دنيا گفت: به خوبي واقفيم كه ليتواني در زمينه هاي مختلف ارتباطي و مخابراتي به خصوص در زمينه دولت الكترونيك، امنيت شبكه و نرم افزار به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يافته است.
واعظي ادامه داد: دولت ايران آماده است تا در زمينه هايي مانند مخابرات، IT، نرم افزار، دولت الكترونيك، پست، تجارت الكترونيك، دولت الكترونيك، فركانس و شبكه با ليتواني همكاري هاي متقابل داشته باشد.
وي با اشاره به نقش مهم بخش خصوصي در توسعه و تحرك ICT گفت: ميتوانيم با تشكيل كميته مشترك بين وزارت ارتباطات ايران و ليتواني پيگير اجرايي شدن همكاري مشترك بين دو كشور باشيم.
وزير امور خارجه ليتواني نيز در اين ديدار با مهم خواندن عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات در مناسبات انساني گفت: آماده ايم تا در كليه زمينه هايي كه اعلام شده است با ايران همكاري مشترك داشته باشيم.
ليناس لينكه ويچيوس افزود: علاوه بر بخش دولتي، بخش خصوصي ليتواني نيز آمادگي و علاقه همكاري مشترك با ايران را در زمينه هاي مختلف ارتباطاتي و مخابراتي دارد.
وي آمادگي كشورش را براي ايجاد كارگروه تخصص برای بررسي در زمينه هاي مشترك حوزه ICT دو كشور و تهيه چارچوب جامع همكاريهاي في مابين از جمله در زمينه تبادل داده ها، تحقيق و توسعه، و شركتهاي توليد و نشر نرم افزارهاي با ارزش افزوده، و توسعه خدمات الكترونيكي اعلام كرد.
وزير خارجه ليتواني ادامه داد: گسترش شبكه هاي ارتباطي و برنامه هاي توسعه حوزه ICT در ايران قابل تقدير است.
وي تمايل و آمادگي كشور خود را در همه زمينه هاي مدنظر وزارت ارتباطات ايران اعلام كرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

13332