۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

ارزش معاملات فرابورس به یک هزار و 424 میلیارد ریال رسید

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 22 خرداد‌ماه بالغ بر 361 میلیون ورقه بهادار در 38 هزار نوبت داد و ستد شد و ارزش آن به یک هزار و 424 میلیارد و 260 میلیون ریال رسید.
در همین حال شاخص کل فرابورس با افت 11.5 واحدی نسبت به دیروز، رقم 796.77 واحد را نمایش داد، نماد پالایش نفت تهران، هلدینگ خاورمیانه و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر وضعیت شاخص گذاشتند.
بیشترین حجم معاملات در روز جاری متعلق به نماد کاغذ پارس با 22 میلیون و 370 هزار سهم بود و بیشترین ارزش معاملات نیز در نماد حمل و نقل ریلی پارسیان به ارزش 137 میلیارد ریال رقم خورد.
در بازار اول، 39 میلیون و 150 هزار اوراق بهادار به ارزش 102 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری الوند ثبت شد. همین طور، 93 میلیون و 490 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 364 میلیارد و 650 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به کاغذ پارس بود.
امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 2" با معاملاتی به ارزش 173 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 246 میلیارد و 790 میلیون ریال مبادله انجام شد.
در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 2 میلیون و 820 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و صندوق سرمایه‌گذاری الماس به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
طبق این گزارش، نماد شرکت‌های تابان هور، نیرو سرمایه و دارو سازی سبحان انکولوژی بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های قاسم ایران، مجتمع معادن مس تکنار و پالایش نفت شیراز بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 840 تا 860 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد اسفندماه 94 بود.
این گزارش می‌افزاید، در روز جاری نماد معاملاتی شرکت افرانت و داروسازی کاسپین تامین پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46568