۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

رونمایی از درگاه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر رضا نقی زاده مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی شامگاه یکشنبه در نشست رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص راه اندازی این درگاه گفت: حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان و خوشه های نوآوری، ارائه خدمات تجاری سازی و مدیریت فناوری، خدمات یادگیری، مشاوره ساعتی به شرکت ها و خدمات حمایت از توسعه زیر ساخت رقابتی از اهداف اصلی این درگاه است.
وی بیان کرد: درحال حاضر در این درگاه بیش از 100 دوره توانمندسازی برای شرکت های دانش بنیان طراحی شده است.
نقی زاده افزود: با توجه به اینکه 60 درصد شرکت های دانش بنیان نوپا هستند، بیش از هزار ساعت مشاوره ساعتی برای شرکت های دانش بنیان نوپا در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای سال جاری 150 خدمت توانمندسازی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است ادامه داد: در سال گذشته 51 شرکت دانش بنیان برای حضور در جوایز ملی و 19 شرکت نیز برای اخذ استانداردهای بین المللی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت شدند، امسال نیز با راه اندازی این درگاه ارائه خدمات به این شرکت ها افزایش خواهد یافت.
وی گفت: ویژگی برخط این درگاه این امکان را برای شرکت های دانش بنیان فراهم میکند که در هرنقطه از کشور از خدمات توانمندسازی در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.
نقی زاده افزود: امیدواریم با ارائه خدمات توانمندسازی در کنار حمایت مالی که صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان انجام میدهد، شاهد یک حرکت نوین در اقتصاد دانش بنیان کشور باشیم.
وی گفت: در این درگاه حمایت از دریافت 14 استاندارد ملی و بین المللی و نیز برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر دو هزار و 409 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.

نظرات : 0

ثبت نظر

52209