۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه کسب و کار

به گزاش شبکه خبری ICTPRESS، علی مرتضی بیرنگ، در نشست شرکتهای دانش‌‌بنیان حوزه صادرات که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، گفت: معاونت علمی در طی دو سال گذشته بیشترین تمرکز خود را روی حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار داده است و این موضوع در ابعاد و در بخش های مختلف معاونت در حال پیگیری است.
وی افزود: توسعه کسب و کار بین المللی شرکت های دانش بنیان از اولویت هایی است که در معاونت امور بین الملل معاونت علمی مدنظر است که در این زمینه بحث صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی برای توانمندسازی آنها در این زمینه به صورت جدی و مستمر پیگیری میشود. 
بیرنگ با اشاره به اینکه برای توسعه کسب و کار بین الملل و صادرات شرکت های دانش بنیان با مدیران شرکت ها مذاکراتی داشتیم، بیان کرد: در جلسات متعددی که با مدیران شرکت های دانش بنیان داشتیم در خصوص دغدغه ها و مشکلات پیش روی این شرکت ها در زمینه صادرات و توسعه کسب و کار گفت و گو کرده و بر همین اساس، اقدام به رفع موانع کردیم.
وی تصریح کرد: البته تمام اقدامات ما در این زمینه به گونه ای است که کمترین میزان دخالت دولت وجود داشته باشد و خود شرکت های دانش بنیان بازیگران و گردانندگان طرح ها باشند.
معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به ایجاد پایگاه های صادراتی ایران در برخی کشورها بعنوان یکی از راهکارهای توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان، گفت: به طور مثال ایجاد پایگاه های صادراتی ایران در برخی کشورها و راه اندازی کریدور خدمات صادرات دانش بنیان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام دادیم و خود شرکت های دانش بنیان مهم ترین نقش را در این کار ایفا میکنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

96584