۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

افزایش 38 درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمد علي مختاري، با اشاره به جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در راستاي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و حمايت از بخش خصوصي، بيان داشت: با آماده سازي زيرساخت ها و بسترسازي حضور سرمايه گذاران در بخش صنعتي و تجاري طي دوسال گذشته، 33 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري جذب شد و در كل 43 هزار ميليارد ريال در اين منطقه سرمايه گذاري شد.
مديرعامل شركت خدمات هو ايي پيام همچنين از جذب و استقرار 54 بنگاه اقتصادي در صنايع سبز و IT خبر داد و افزود: تا پيش از دولت تدبير و اميد، در منطقه ويژه اقتصادي پيام 35 بنگاه اقتصادي جذب و استقرار يافته بودند، كه تنها 8 بنگاه آن فعال بود. اما در دو سال و نيم گذشته، با جذب 53 سرمايه گذار و بنگاه اقتصادي 88 بنگاه اقتصادي جذب و استقرار يافته اند كه تعداد 45 بنگاه فعال و 43 بنگاه نيز در حال ساخت و تجهيز هستند.
مهندس مختاري در ادامه با اشاره به مزيت هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: اين منطقه بعنوان نزديك ترين منطقه ويژه اقتصادي كشور به پايتخت (40 كيلومتر) و مراكز عمده مصرف كالا و خدمات و قرارگرفتن در مجاورت راه آهن سراسري مترو تهران و ديگر شاهراه هاي ارتباطي كشور به ويژه مسير تلاقي 13 استان، داراي پتانسيل بالايي در جذب سرمايه گذار است.
وي به رايزني هاي انجام شده براي آغاز همكاري هاي اقتصادي با كشور هاي مختلف اشاره و تصريح كرد: توسعه روابط بين المللي و جذب سرمايه گذار امري زمانبر است، اما با مزيت هاي پيام ميتوان اميدوار بود كه شاهد گسترش تجارت خارجي و جذب سرمايه گذار در اين منطقه باشيم.

نظرات : 0

ثبت نظر

41664