۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

امکان خرید تمام آنلاین بلیط پروازهای خارجی در کشور فراهم شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، "مجید حسینی ‌نژاد" مدیرعامل آژانس هواپیمایی و جهانگردی علی بابادر نشست خبری خود در جمع اهالی رسانه با تاکید بر این موضوع گفت: ما برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر میکنند، امکانی فراهم کرده‌ایم تا بتوانند با کارت شتاب بانکی و به ریال، هزینه‌ پرواز خارجی خود را پرداخت کنند که البته این امکان بصورت تمام آنلاین و با حق انتخاب از بین معتبرترین ایرلاینهای خارجی صورت میگیرد. 

وی افزود: این نیاز از سالها پیش حس میشد؛ البته این سیستم مدتهاست که در کشورهای دیگر راه‌اندازی شده اما جای خالی آن در کشور حس میشد.

مدیرعامل این سایت در ادامه‌ صحبتهای خود با اشاره به اینکه این امکان، تحولی در فروش بلیطهای خارجی است، افزود: فرآیند خرید تمام آنلاین، که مسافر بلیط پرواز خود را براحتی‌ در مسیرهای خارجی و بیواسطه خریداری میکند، تجربه‌ خوب و جدیدی است.

حسینی ‌نژاد فرآیند سنتی خرید بلیط پروازهای خارجی را با وجود تنوع ایرلاینهای خارجی و داخلی، کار طاقت‌فرسایی دانست و تصریح کرد: در خرید حضوری و یا تلفنی از بین شرکتهای هواپیمایی خارجی فعال در ایران، ممکن است تنها بلیط پرواز 5 یا 6 ایرلاین به مشتری پیشنهاد داده شود، در حالیکه در خرید آنلاین بلیط خارجی از سامانه‌های معتبر این امکان برای کاربر فراهم میشود تا  از بین گزینه‌هایی همچون ایرلاین، قیمت، تاریخ و ساعت، بلیط خود را از میان پیشنهادهای متنوع انتخاب و از همه مهمتر بصورت تمام آنلاین خریداری و مبلغ خود را به ریال و با استفاده از کارت شتاب بانکی پرداخت کند.

مدیر‌عامل این سامانه‌ خرید اینترنتی بلیط هواپیما، شفاف‌سازی قیمت‌ بلیطهای هر پرواز را یکی از خصوصیات مهم فضای آنلاین برشمرد و گفت: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که در اطلاعات پروازهای داخلی و بویژه قیمت به مرجعی قابل اعتماد تبدیل شویم و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا در مورد پروازهای خارجی نیز به این مهم دست یابیم.

این فعال حوزه‌ گردشگری با بیان این موضوع که در حال حاضر تعداد اندکی از سایتها فروش بلیط خارجی را آنهم بصورت غیر آنلاین انجام میدهند، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور سامانه‌ www.Alibaba.ir، امکان خرید بلیط پروازهای خارجی را بصورت تمام آنلاین برای کاربران و در زمان بسیار کوتاه و کمتر از 3 دقیقه فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: تمام تجربیاتی که کسب کرده‌ایم در این بخش هم پیاده‌سازی شده هرچند که هنوز در ابتدای راه هستیم و دائما در حال بهینه‌سازی هستیم.

یکی از نکات مهم برای این سایت تبدیل شدن به مرجع قیمت برای متقاضیان خرید بلیط هواپیماست بطوریکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار جستجوی روزانه در این سایت ثبت میشود.

تحولی درفروش بلیط خارجی در حال رخ دادن است. تجربه کاربری بسیار ساده‌تر برای مشتری از مهمترین نکته‌هایی است که در سایت علی‌بابا دیده میشود.

مدیرعامل علی‌ بابا در ادامه گفت: ما از همان ابتدا کار خود را با رسیدن به یک رویا آغاز کردیم: اینکه هر ایرانی بداند که میتواند بر اساس میزان درآمد خود سفر کردن را تحریه کند.

راه‌اندازی فروش بلیط پروازهای خارجی در همین راستا صورت گرفته است.

وی همچنین از برنامه‌های آتی این سایت صحبت کرد و گفت: پروژه نهایی ما پروژه محتوای گردشگری است. به هر فرد با هر سطح درآمد؛ یک پکیج ارائه میشود تا بتواند بهترین تجربه را داشته باشد. با توجه به ظرفیتهای خالی موجود میتوان به این هدف دست پیدا کرد. هدف ما توسعه ظرفیت اقامتی است و در صدد هستیم تا پکیجهای مناسبتری را ارائه دهیم.

همچنین یک تیم در حال مطالعه و کار بر روی مسافران خارجی است که قصد سفر به کشورمان را دارند.

گفتنی است که این سامانه مرجعی قابل اطمینان برای خرید بلیط پروازهای خارجی شرکت‌های معتبر دنیا همچون لوفتهانزا، امارات، ترکیش، ایرفرانس، قطری و .... در کنار ایرلاین‌های داخلی همچون ماهان، ایران ایر، قشم... است.

نظرات : 0

ثبت نظر

34559