۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مشكلات مربوط به سخت و زيان‌آور بودن حرفه خبرنگاري حل شود

 شامل حال اصحاب رسانه نيز مي‌شود، از وزارت رفاه و تامين اجتماعي و كميسيون اجتماعي مجلس خواست كه مشكل مربوط به اين ماده قانوني را برطرف كنند.
به گزارش ICTPRESS ، عليرضا ملكيان در اختتاميه دومين جشنواره رسانه اجتماعي با عنوان براي بهتر زيستن، با اشاره به يكي از مشكلات اصحاب رسانه كه صرفا مربوط به اين قشر از جامعه نبوده و برخي مشاغل ديگر را نيز در بر مي‌گيرد، ادامه داد: در زمينه حرفه خبرنگاري بحث سخت و زيان‌آور بودن اين حرفه مطرح است. از حدود پنج تا شش سال گذشته، شغل خبرنگاري در گروه مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب و آيين‌نامه‌هاي آن نيز تدوين شد.
ملكيان افزود: سال گذشته پيشنهاد داده شد كه نمايندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي دفاع از حقوق اصحاب رسانه در كميسيون‌هاي بدوي و تجديد نظر مشاغل سخت و زيان‌آور حضور داشته باشند كه اين پيشنهاد به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: اما در اين زمينه مشكلي در زمينه قانون تامين اجتماعي وجود دارد كه برداشت من اين است كه شايد تفسير درستي از اين ماده قانوني نمي‌شود. در اين زمينه نامه‌اي نيز به رييس كميسيون اجتماعي مجلس براي طرح اين موضوع ارسال كرديم.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه از مسوولان خواست كه ماده76 قانون تامين اجتماعي مربوط به مشاغل سخت و زيان‌آور كه بخشي از آن به خبرنگاران مربوط مي‌شود اگر نياز به اصلاح است، اصلاح و اگر نياز به تفسير قانون است، تفسير شود تا مشكلات مربوط به سخت و زيان‌آور بودن حرفه خبرنگاري نيز حل شود.
وي با اشاره به مطرح بودن آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه اجتماعي، گفت: رسانه‌ها به شناسايي و نقد اين آسيب‌ها علاقه زيادي دارند. به نظر مي‌رسد در اين زمينه، ريشه‌يابي و تحليل اين آسيب‌ها و ارائه راهكار براي حل آن‌ها با بهره‌مندي از نظرات اهل فن و اساتيد دانشگاه بسيار مهم است.
وي ادامه داد: از طرف ديگر حوزه اجتماعي چه در رسانه‌هاي ديداري، شنيداري و چه در رسانه‌هاي مكتوب يكي از حوزه‌هاي جذاب براي مردم است، چرا كه مردم با موضوع اين حوزه‌ها احساس نزديكي بيشتري دارند. همچنين در حوزه سينما و تلويزيون نيز فيلم‌ها و سريال‌هاي اجتماعي پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين برنامه‌ها هستند.
وي تاكيد كرد: اگر به اين موضوع اعتقاد داريم كه رسانه فرهنگ‌ساز است، بايد در كنار آسيب‌ها، خوبي‌هاي جامعه را نيز ديد و به آن‌ها پرداخت، چرا كه گاهي پرداختن به شيريني‌هاي جامعه نيز اميدآفرين است.

نظرات : 0

ثبت نظر

95448