۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

وزیر ارتباطات: ۹۱ درصد روستا‌های سیستان‌وبلوچستان به اینترنت پرسرعت متصل شده است

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز از ۵۸ درصد اتصال اینترنت در استان سیستان و بلوچستان به ۹۱ درصد رسیده‌ایم.
 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان سیستان بلوچستان با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۲۶۱ روستای بالای بیست خانوار و ۵۰۰ روستای زیر بیست خانوار این استان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت در روستاهای کشور گفت: به لحاظ جمعیتی ۹۸.۵ درصد جمعیت روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند و با راه‌اندازی اینترنت در ۱۲۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان سیستان و بلوچستان این درصد در سیستان و بلوچستان به بیش از ۹۱ درصد رسیده است.

وی در زمینه توسعه عدالت ارتباطی در ایران اظهار داشت: هدف ما در راستای توسعه عدالت ارتباطی این بوده است که همه روستاهای کشور به ویژه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی پرسرعت شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مجهز کنیم. در ابتدا که کار را شروع کردیم ۷۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل بودند که این میانگین کشوری است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اعتباری بیش از دو هزار میلیارد تومان، ۱۲۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع ۱۷۶۱ روستا استان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

برای اتصال این روستاها بیش از ۹۰۰ کیلومتر فیبرکشی صورت گرفته و بیش از ۱۵۰ کیلومتر جاده دسترسی (برای نصب سایتها در ارتفاعات) و ۷۰ کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

حدود ۳۰۰ روستای بالای بیست خانوار در استان سیستان و بلوچستان باقی مانده است که هنوز فاقد شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار هستند که ظرف شش ماه آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روستاها نیز به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اتصال این روستاها درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل شده استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی از ۵۸ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۹۰ درصد در خرداد ماه ۱۴۰۳ رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

18977